Telefoniczna Informacja Pacjenta, w skrócie TIP, to infolinia dla pacjentów, czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, także w święta.
Twoja przychodnia jest już zamknięta i szukasz placówki z nocną i świąteczną opieką lekarską? Chcesz znaleźć aptekę, która ma Twój lek? Możesz wybrać numer 800 190 590 i uzyskać te informacje– przypomina serwis pacjent.gov.pl. Konsultanci udzielają informacji w językach polskim, ukraińskim, angielskim i rosyjskim.
W jakich sprawach można dzwonić na infolinię dla pacjentów?
Za pośrednictwem infolinii dowiesz się:
- gdzie jest najbliższa placówka medyczna: poradnia lekarza rodzinnego (POZ), pomoc medyczną w nocy (między godzinami 18:00–8:00 rano następnego dnia) lub szpital,
- gdzie jest najbliższa apteka,
- jak postępować przy zakażeniu koronawirusem,
- dlaczego warto wyrobić EKUZ i jak to zrobić,
- jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego,
- jak otrzymać skierowanie na test pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
- jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19,
- z jakich programów profilaktycznych NFZ skorzystać.
Warto wiedzieć, że w godzinach 8:00–18:00 ma infolinii uzyskasz także informację o prawach pacjenta od specjalistów Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Jak skontaktować się z TIP – nie tylko telefon
Możesz skontaktować się z infolinią na 6 sposobów:
- zadzwonić na numer 800 190 590,
- jeśli dzwonisz z zagranicy, wybierz numer + 48 22 125 66 00,
- skorzystać z czatu tekstowego z konsultantem – czat jest dostępny całodobowo
- skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego,
- napisać e-mail w swojej sprawie na [email protected],
- skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego na stronach NFZ.
Czytaj też:
Student medycyny opracował „kartę komunikacji z osobą głuchą”
Źródło: pacjent.gov.pl