W związku z zagrożeniem koronawirusem placówki medyczne wdrażają konsultacje on-line.
Rola telemedycyny w czasach epidemii
Do zdalnych wizyt zachęca także Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Fundusz Zdrowia, który uruchomił teleporadę medyczną. Infolinia NFZ ma nie tylko pomóc pacjentom, którzy podejrzewają u siebie koronawirusa, ale także wesprzeć ich w uzyskaniu e-ZLA czy też e-recepty. – Obecna sytuacja wymusiła szybsze przejście na nowoczesne rozwiązania IT, takie jak choćby telewizyta. Telewizyta jest szansą na ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa, wzmacniając tym samym bezpieczeństwo personelu medycznego i pacjentów – tłumaczy Piotr Miluski, project manager w LekSeek Polska. I dodaje: Myślę, że epidemia paradoksalnie zwiększy świadomość, pacjentów i lekarzy, w kwestii istotnej roli telemedycyny w opiece zdrowotnej. Nie tylko z powodu bezpieczeństwa, ale także ze względu na zachowanie stabilności finansowej placówek medycznych. Dziś wielu pacjentów rezygnuje z wizyt, bo boi się wyjść z domu, co jest dla nas zrozumiałe. Nie może jednak być tak, że pacjenci przewlekle chorzy czy seniorzy pozostają bez opieki medycznej. I tu z pomocą przychodzi telemedycyna.
#zostańwdomu – bezpieczeństwo pacjentów i lekarzy
Rosnąca liczba pacjentów oczekujących konsultacji on-line stała się przyczynkiem do szybszego wprowadzenia e-wizyty w darmowym programie do Elektronicznej Dokumentacji Medycznej – Gabinecie drWidget.
Firma LekSeek przyłącza się do akcji #zostańwdomu i oddaje w ręce lekarzy nową funkcjonalność „e-wizytę MyDr”. Usługę optymalizującą pracę lekarzy przy jednoczesnym zachowaniu efektywności leczenia i zminimalizowaniu ryzyka wystąpienia koronawirusa. – W tym trudnym dla nas czasie postanowiliśmy udostępnić lekarzom „e-wizytę MyDr” bezpłatnie do odwołania. Chcemy wesprzeć personel medyczny w jego codziennej pracy, a pacjentom zapewnić komfortowe i bezpieczne leczenie – mówi Piotr Miluski.
Funkcjonalność „e-wizyta MyDr” w Gabinecie drWidget została zintegrowana z telemedyczną platformą MyDr, która jest adresowana do pacjentów i pozwala na konsultację – bez wychodzenia z domu. Zarówno program do EDM, jak i portal MyDr są bezpłatne.
Aby przeprowadzić zdalną konsultację placówka medyczna na etapie rejestracji musi wybrać „e-wizytę” w Gabinecie drWidget. Następnie pacjent otrzymuje drogą mailową bądź SMS-ową szczegółowe informacje dotyczące e-wizyty. Pacjent, by skorzystać z wideokonsultacji musi zalogować się do platformy MyDr. – Lekarz na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego i oceny stanu zdrowia pacjenta może zaordynować leczenie lub zasugerować potrzebę bezpośredniej wizyty w placówce. Ponadto e-wizyta umożliwia pacjentowi przedłużenie e-recepty na przyjmowany lek czy też otrzymanie e-ZLA – wyjaśnia Piotr Miluski. – To bardzo wygodne rozwiązanie, pozwalające pacjentom skorzystać z pełnej opieki medycznej bez wychodzenie z domu – podsumowuje.
Czytaj też:
Koronawirus. Jak to jest – być lekarzem pogotowia w czasie epidemii?