Te ćwiczenia fizyczne pomogą wzmocnić układ odpornościowy

Te ćwiczenia fizyczne pomogą wzmocnić układ odpornościowy

Dodano: 
Trening w domu
Trening w domu Źródło: Shutterstock / ORION PRODUCTION
Eksperci są zgodni, że aktywność fizyczna pozytywnie wpływa na zdrowie, ale czy może wzmacniać układ odpornościowy? Chociaż nie ma jeszcze danych na temat tego, jak ćwiczenia fizyczne i wydolność krążeniowo-oddechowa mogą zmniejszyć ryzyko hospitalizacji lub śmierci z powodu COVID-19, poprzednie badania pokazują, że regularne ćwiczenia poprawiają odpowiedź immunologiczną na inne infekcje wirusowe.

Dobra wiadomość jest taka, że ćwiczenia poprawiają efektywność u osób w każdym wieku. Każda sesja ćwiczeń mobilizuje miliardy komórek odpornościowych w całym ciele. Im więcej krąży komórek odpornościowych, tym lepiej potrafią one wykrywać i atakować potencjalne patogeny. Wraz z wiekiem układ odpornościowy staje się coraz mniej skuteczny w reagowaniu na nowe wirusy z powodu związanego z wiekiem osłabienia układu odpornościowego. Dlatego szczególnie ważne jest to, by osoby starsze regularnie ćwiczyły. Dzięki temu nie tylko wzmocnią odporność, ale także dłużej pozostaną sprawne, mobilne i niezależne.

Ćwiczenia w starszym wieku

Departament Zdrowia i Opieki Społecznej Stanów Zjednoczonych zaleca, aby osoby starsze miały co najmniej 150 minut tygodniowo ćwiczeń o umiarkowanej lub 75 minut o dużej intensywności. Oznacza to trzy 50-minutowe sesje tygodniowo lub nieco ponad 20 minut dziennie. Szybki spacer lub jazda na rowerze to dwa przykłady lekkich ćwiczeń; więcej energii wymaga bieganie, szybka jazda na rowerze, gra w koszykówkę lub piłkę nożną.

Ćwiczenia, zwłaszcza ćwiczenia aerobowe, które powodują silne bicie serca i poprawiają wydolność krążeniowo-oddechową, mają wiele zalet zdrowotnych, w tym zmniejszone ryzyko udaru, zawału serca, depresji i związanego z wiekiem osłabienia funkcji poznawczych oraz choroby Alzheimera.

Czytaj też:
Naukowcy pracują nad szczepionką przeciw SARS-CoV-2 dla kobiet w ciąży

Opracowała i tłumaczyła:
Źródło: Medical Xpress
 0

Czytaj także