Po co dzwonić na Telefoniczną Informację Pacjenta?

Po co dzwonić na Telefoniczną Informację Pacjenta?

Dodano: 
Telefon.
Telefon. Źródło:FreeImages.com
Telefoniczna Informacja Pacjenta, w skrócie TIP, to infolinia dla pacjentów, czynna całą dobę, przez 7 dni w tygodniu, także w święta.

Twoja przychodnia jest już zamknięta i szukasz placówki z nocną i świąteczną opieką lekarską? Chcesz znaleźć aptekę, która ma Twój lek? Możesz wybrać numer 800 190 590 i uzyskać te informacje– przypomina serwis pacjent.gov.pl. Konsultanci udzielają informacji w językach polskim, ukraińskim, angielskim i rosyjskim.

W jakich sprawach można dzwonić na infolinię dla pacjentów?

Za pośrednictwem infolinii dowiesz się:

  • gdzie jest najbliższa placówka medyczna: poradnia lekarza rodzinnego (POZ), pomoc medyczną w nocy (między godzinami 18:00–8:00 rano następnego dnia) lub szpital,
  • gdzie jest najbliższa apteka,
  • jak postępować przy zakażeniu koronawirusem,
  • dlaczego warto wyrobić EKUZ i jak to zrobić,
  • jak skorzystać z leczenia uzdrowiskowego,
  • jak otrzymać skierowanie na test pod kątem zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
  • jak zapisać się na szczepienie przeciwko COVID-19,
  • z jakich programów profilaktycznych NFZ skorzystać.

Warto wiedzieć, że w godzinach 8:00–18:00 ma infolinii uzyskasz także informację o prawach pacjenta od specjalistów Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Jak skontaktować się z TIP – nie tylko telefon

Możesz skontaktować się z infolinią na 6 sposobów:

  • zadzwonić na numer 800 190 590,
  • jeśli dzwonisz z zagranicy, wybierz numer + 48 22 125 66 00,
  • skorzystać z czatu tekstowego z konsultantem – czat jest dostępny całodobowo
  • skorzystać z wideorozmowy z tłumaczem języka migowego,
  • napisać e-mail w swojej sprawie na [email protected],
  • skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego na stronach NFZ.

Czytaj też:
Student medycyny opracował „kartę komunikacji z osobą głuchą”