Jak przygotować kąpiel idealną? Temperatura, pora, gadżety kosmetyczne

Jak przygotować kąpiel idealną? Temperatura, pora, gadżety kosmetyczne

Dodano: 
Kąpiel w wannie
Kąpiel w wannie / Źródło: Pexels / Craig Adderley
Masz ochotę na relaksującą i odprężającą kąpiel? Zobacz, jak ją przygotować, aby była naprawdę przyjemnym doznaniem.

Kąpiel w wannie służy do spełniania podstawowych celów związanych z higieną. Jednak odpowiednio przygotowana może być też okazją do odprężenia i regeneracji ciała oraz sposobem na lepszy nastrój. Wystarczy wybrać najlepszą porę, ustawić optymalną temperaturę wody i zarezerwować sobie chwilę na relaks.

Jak przygotować idealną kąpiel?

  • Wybierz odpowiednią temperaturę wody

Nie ma jednej, „idealnej” temperatury wody w wannie – sprowadza się ona do osobistych preferencji. Dla większości ludzi optymalna woda do kąpieli ma około 37-30 stopni Celsjusza. Ponieważ większość standardowych wanien nie ma wbudowanego termometru, musisz pilnować jej samodzielnie. Jeśli nie masz suchej ani wrażliwej skóry, możesz zdecydować się na cieplejszą kąpiel niż zwykle.

„Z wiekiem mamy mniejszą tolerancję na gorącą wodę, co może skutkować suchą, swędzącą, czerwoną skórą, a nawet egzemą” – zauważa Melissa Piliang, dermatolog z Cleveland Clinic.

Warto rozważyć też zrobienie chłodnego płukania po gorącej kąpieli (lub prysznicu), które będzie wspierać krążenie. Z kolei kąpiel w wodzie o neutralnej temperaturze, podobnej do temperatury ludzkiego ciała może być korzystna przed snem i dobrze zadziałać na układ nerwowy organizmu.

  • Określ idealną porę na kąpiel

Najpopularniejszym czasem na kąpiel jest wieczór, zaś drugim z kolei wczesny ranek. Poranna kąpiel może zwiększyć przepływ krwi i pomóc się rozbudzić. Jeśli bierzesz kąpiel, aby lepiej zasnąć, czas 1-2 godziny przed pójściem spać będzie dobry dla rytmu dobowego temperatury ciała. Kąpiel o tej porze poprawia krążenie krwi między rdzeniem a dłońmi i stopami, co z kolei przygotowuje organizm do snu.

Zdecyduj także, jak długo pozostać w wannie. Prawie 50 procent kąpiących się lubi przebywać w wannie przez około 20 minut. A według innych badań 10 minut to wystarczający czas, aby łatwiej zasnąć wieczorem. Rano mamy tendencję do pośpiechu, jednak warto również znaleźć 10 minut na spokojne umycie się.

  • Dodaj ulubione produkty do kąpieli

Podczas gdy niektórzy wolą kąpiel w samej wodzie, inni lubią dodać do niej olejki eteryczne lub kule do kąpieli. Jakie mają zalety?

Olejek do kąpieli potęguje doznania dzięki odprężającemu zapachowi oraz może pozostawić skórę bardziej miękką. Najlepiej jest wybierać zapachy takie jak lawenda, cytryna i eukaliptus. Do wanny nie zaleca się olejku o zapachu czarnego pieprzu, goździków i mięty pieprzowej, ponieważ mogą podrażniać skórę. Podobną rolę spełniają kule do kąpieli: wystarczy napełnić wannę wodą, wrzuć kulę i poczekać, aż się rozpuści. W łazience powinien unieść się tedy przyjemny zapach, a woda może zmienić kolor w zależności od rodzaju kuli.

  • Zadbaj o nastrój

Masz ochotę zapalić kolorowe świeczki, a może zrelaksować się z odrobiną lektury? Wykorzystaj kąpiel jako prawdziwą chwilę dla siebie. Powiedz domownikom, że jesteś niedostępna przez kolejne 20 minut oddaj się błogiemu relaksowi. Użyj ulubionych kosmetyków: płynu do kąpieli, balsamu i maseczki na twarz. Po kąpieli załóż miękki szlafrok i dokończ swoje rytuały pielęgnacyjne. Z pewnością twoje ciało odwdzięczy się doskonałym wyglądem!

Czytaj też:
Kąpiele siarczkowe: na ból kręgosłupa, stawów i wzmocnienie odporności

Opracowała:
Źródło: Real Simple
+
 0

Czytaj także