Dlaczego warto spać nago? 6 rewelacyjnych korzyści dla zdrowia

Dlaczego warto spać nago? 6 rewelacyjnych korzyści dla zdrowia

Dodano: 
Spanie nago
Spanie nago / Źródło: Unsplash / Annie Spratt
Myśląc o poprawie zdrowia, rzadko zastanawiamy się, czy spanie nago ma jakieś znacznie. Ponieważ jest to jednak prosta zmiana, którą można łatwo wprowadzić, warto chociaż spróbować. Korzyści prozdrowotne mogą cię zaskoczyć.

Jak się okazuje, istnieje wiele korzyści spania nago. Być może słyszałeś o niektórych z nich, ale inne mogą cię zaskoczyć.

Poprawi się twoja samoocena
Spanie nago to także świetny sposób na nawiązanie kontaktu z ciałem i zwiększenie poczucia własnej wartości. To natomiast może się przełożyć na życie seksualne i poprawę relacji w związku.

Kobiety unikną infekcji pochwy
Spanie nago to również świetny sposób na uniknięcie infekcji pochwy. Dopasowana, obcisła lub spocona bielizna może zwiększyć ryzyko infekcji grzybiczej pochwy, ponieważ drożdże lubią rosnąć w ciepłych, wilgotnych miejscach.

Zmniejszysz ryzyko chorób
Jeśli nie sypiasz wystarczająco dużo w nocy, możesz być narażony na ryzyko cukrzycy lub chorób serca. Śpiąc nago, możesz zwiększyć zdolność do zasypiania szybciej i pozostać w stanie uśpienia, co może mieć wpływ na twoje zdrowie. Niewyspanie zwiększa też ryzyko otyłości i depresji.

Nie będziesz tyć
Będąc wyspanym, łatwiej dbać o szczupłą sylwetkę. Po pierwsze dlatego, że chroniczne niewyspanie powoduje zaburzenia gospodarki hormonalnej i rytmu dobowego. To może powodować tycie, nawet mimo braku zmian w codziennej diecie. Ponadto gdy jesteśmy niewyspani trudniej nam zmobilizować się do ćwiczeń, ale też łatwiej ulegamy pokusom i sięgamy po niezdrowe przekąski. Ale czy wiesz, że niższa temperatura ciała w nocy może pomóc w zwiększeniu zdolności spalania kalorii?

Będziesz mniej zestresowany
Nie jest tajemnicą, że niewyspanie i stres idą w parze. Jeśli źle śpimy, gorzej funkcjonujemy w ciągu dnia i jesteśmy bardziej podatni na różnego rodzaju stresory. Badania sugerują, że słaby sen jest związany z depresją. Podczas gdy stres i lęk mogą powodować bezsenność, ważne jest, aby pamiętać, że poprawa jakości snu - i wystarczająca ilość snu - może pomóc.

Szybciej zaśniesz
Temperatura ciała ma ogromny wpływ na tempo zasypiania. Co ważne - śpimy lepiej, gdy jest nam chłodniej. Piżamy powodują, że termoregulacja organizmu jest nieco zakłócona. Biorąc pod uwagę, że większość z nas śpi pod kołdrą, ta dodatkowa warstwa materiału jest zupełnie niepotrzebna. Chłód mówi ciału, że pora spać, więc spanie nago - i obniżenie temperatury ciała - może pomóc szybciej zasnąć. Ponadto spanie nago to jeden ze sposobów, aby zachować chłód pod kołdrą. A gdy nie jest nam zbyt gorąco, śpimy lepiej. Wniosek? Szybciej zaśniesz i rano obudzisz się wypoczęty.
Czytaj także:
Odczuwasz spadek libido? 6 najczęstszych przyczyn
Czytaj także:
Zacznij jeść czosnek każdego dnia i sprawdź, co się stanie z twoim ciałem

Czytaj także

 0