W Polsce szczepienia na COVID-19 nie są obowiązkowe. Szef Kancelarii Premiera był dopytywany, czy będą jakieś zachęty dla osób, które się wahają. Michał Dworczyk odpowiedział, że w tej chwili nie ma takich propozycji, ale w maju ma wystartować kampania profrekwencyjna, która ma rozwiać wątpliwości niezdecydowanych.
Szczepienia na COVID-19. Jakie zachęty w Polsce
Po majówce chęć przeprowadzenia szczepień w zakładach pracy mogą zgłaszać przedsiębiorstwa. Zachęty dla pracowników przygotowała firma Maspex, producent napoi Tymbark czy Kubuś – podaje Puls Biznesu. Osoby, które przyjęły szczepionkę lub to zrobią, otrzymają 500 zł. – Traktujemy to jako inwestycję we wspólne bezpieczeństwo – powiedziała Dorota Liszka, która odpowiada za komunikację w firmie.
Wiceprezydent Pracodawców RP Rafał Baniak zdaje sobie sprawę, że po stronie pracodawców będzie stał obowiązek zachęcenia do szczepień. Jednym z takich elementów może być dzień wolny z okazji szczepienia.
Jak wyglądają zachęty do szczepień w różnych krajach?
Jak zachęty do szczepień na COVID-19 wyglądają w innych krajach? Sieć dyskontowa Edeka Nord oferuje w Niemczech swoim pracowników bon zakupowy o wartości 50 euro, jeśli się zaszczepią – podaje dw.com.
Z kolei w USA sieć Lidl płaci swoim pracownikom za zaszczepienie się po ok. 170 euro. Z kolei Aldi wypłaca równowartość dwóch godzin pracy. Władze uczelni w Wyoming zachęcają do szczepień cotygodniową loterią, na której można wygrać bilety na mecze koszykówki lub produkty firmy Apple. Prezydent Joe Biden chce promować szczepienia na terenach wiejskich m.in. promocjami w supermarketach.
Rosja. Moskwa oferuje karty podarunkowe i kody promocyjne
Bonus dla zaszczepionych oferują również władze Moskwy. Oferta jest skierowana dla mieszkańców powyżej 60. roku życia, którzy będą mogli liczyć na kartę podarunkową albo kod promocyjny o wartości 1 000 rubli. Moskiewski dom handlowy GUM jako załącznik do szczepionki dodaje firmowe lody.
Rząd Malediwów chce natomiast połączyć szczepienia z promocją turystyki – donosi CNBS. Tamtejsza minister turystyki zachęca turystów hasłem „3v” od angielskich wyrazów: przyjedź, zaszczep się, odpoczywaj na wakacjach. Podobny ruch wprowadzą od początku czerwca na Alasce. Gubernator stanu nie ukrywa, że zainspirował się pomysłem z Malediwów.