Platforma PZU Benefity jest elastycznym narzędziem dla firm, mającym na celu usprawnienie pracy działów HR oraz urozmaicenie benefitów pracowniczych w firmie. To portal online z szeroką listą różnorodnych ofert benefitowych z możliwością umieszczenia także tych, które już sprawdziły się w firmie.
Platforma online dostępna całą dobę
Wybierając PZU Benefity, pracownicy i ich rodziny zyskują dostęp do specjalnej oferty PZU, PZU Zdrowie, PZU Sport i PZU Cash – w postaci m.in. karty na zakupy w popularnych sklepach czy usług online. Mają też możliwość wyboru sposobu finansowania zakupów i benefitów, a korzystanie z platformy jest łatwe i wygodne – jest ona bowiem dostępna z każdego urządzenia przez całą dobę, 365 dni w roku.
Zaletą Platformy jest nie tylko zarządzanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz środkami obrotowymi przeznaczonymi dla pracowników, ale także dostęp do modułu e-commerce z możliwością korzystania z voucherów do sklepów online i stacjonarnych, biletów do kin i instytucji kulturalnych. To także zarządzanie wszystkimi rodzajami świadczeń abonamentowych bez względu na dostawcę usługi: opieka medyczna, karnety sportowe i inne.
Pomysłodawcy PZU Benefitów, tworząc Platformę, dostosowali ofertę do potrzeb i polityki HR firmy. Istotną dogodnością jest też dostosowanie raportów z wykorzystania świadczeń czy integracja z systemami księgowo-finansowymi.
Warto wspomnieć o praktycznych modułach – „Skarbonka”, pozwalający użytkownikom organizować zbiórki i wpłacać środki na określony cel; „Kudos” – będący nowoczesnym sposobem na kreowanie w organizacji kultury doceniania i nagradzania pracowników oraz „TRS” – (z ang. Total Reward Statement), który umożliwia pracownikowi zapoznanie się ze wszystkimi profitami od pracodawcy w atrakcyjnej formie wizualnej.
Co zyskuje pracodawca i pracownik?
Główną korzyścią płynącą z korzystania z Platformy PZU Benefity jest wzrost zaangażowania i lojalności pracowników. Dzięki poszerzeniu oferty benefitowej i ułatwieniu pracownikowi samodzielnego, dostosowanego do jego potrzeb, wyboru świadczenia pozapłacowego, wzmacnia się też pozytywny wizerunek firmy i jej konkurencyjność na rynku pracy.
Rzecz jasna, zyskują i pracownicy. Oprócz wspomnianych wcześniej voucherów do kina czy kodów zakupowych, mogą korzystać ze skrojonej na miarę, indywidualnej oferty Grupy Kapitałowej PZU (np. ubezpieczenie grupowe na życie dla siebie i bliskich czy ubezpieczenia medycznego) a także samodzielnie decydować o sposobie finansowania benefitów (punkty, potrącenie z wynagrodzenia, elektroniczny przelew PayU).
PZU propaguje zdrowy styl życia
Sport nie bez powodu zajmuje tak dużą część oferty benefitowej PZU. Narodowy ubezpieczyciel od lat prowadzi szeroko zakrojoną strategię działań prewencyjnych, w których istotną rolę odgrywa aktywność fizyczna. W XXI wieku mnóstwo czasu spędzamy w pozycji siedzącej w pojazdach i zamkniętych pomieszczeniach. Dodatkowo w czasie pandemii zapanowała wręcz „epidemia nieruszania się”, która objęła także dzieci i młodzież.
Zgodnie z raportem Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego – Państwowego Zakładu Higieny „Sytuacja zdrowotna ludności Polski i jej uwarunkowania – 2020” w 2020 roku nadwagę miało 54% Polaków. Na otyłość cierpiało zaś 10% badanych. Podczas pandemii 28% Polaków stwierdziło u siebie wzrost wagi. Czasowo ograniczona możliwość przemieszczania się długofalowo zmniejszyła aktywność fizyczną Polaków. Aż 34% badanych deklaruje, że rusza się mniej.
Z kolei w „Badaniu o życiu i zdrowiu Polaków” wykonanym przez IQS na zlecenie PZU, jako główną barierę w dbaniu o kondycję fizyczną był wymieniany brak konsekwencji. Kolejne przeszkody wskazywane były zdecydowanie rzadziej – wśród nich pojawił się między innymi brak towarzystwa czy brak czasu. Większość z nas zna korzyści płynące z uprawiania sportu, a mimo to trudno się zmobilizować, by zacząć się ruszać. Rośnie nasza wiedza na temat korzyści związanych z dbaniem o sprawność własnego ciała, ale nadal wiele osób nie wie, od czego zacząć.
Szeroka oferta sportowa PZU Sport pozwala na wypróbowanie różnorodnych dyscyplin i wybranie tej, która będzie najbardziej odpowiadała pracownikom i ich bliskim. Warto pamiętać, że zawsze można przejść od sportu rekreacyjnego do amatorskiego na profesjonalnym poziomie. PZU wspiera nie tylko polskich wyczynowców i wydarzenia sportowe, ale także lokalne kluby i promuje sport wśród dzieci i młodzieży. Na przykład ogólnopolski program Dobra Drużyna PZU zrzesza już ponad 132 tys. młodych zawodników. Prosportowa działalność ubezpieczyciela ma szerszy aspekt – stanowi element jego odpowiedzialności społecznej. Dotyczy zarówno dorosłych, jaki dzieci w różnych miejscach i środowiskach. Dla firm PZU ma natomiast ofertę benefitową.
PZU Sport – ponad 3,5 tys. obiektów w Polsce
Abonament sportowy-rekreacyjny PZU Sport jest najchętniej wybieranym benefitem. Przede wszystkim dlatego, że można z niego korzystać w ponad 3500 obiektów sportowo-rekreacyjnych na terenie całej Polski, w tym w 320 obiektach wodnych. Abonament jest dostępny dla wszystkich pracowników bez względu na formę zatrudnienia. Nie bez znaczenia jest też fakt, że PZU Sport jest konkurencyjny cenowo, prosty w obsłudze – dzięki aplikacji mobilnej – a skorzystać z niego mogą również bliscy pracownica – małżonek, partner, członkowie rodziny.
W ramach abonamentu dostępnych jest ponad 120 aktywności sportowych. Dzięki temu każdy pracownik może znaleźć zajęcia, które odpowiadają jego preferencjom i potrzebom. Użytkownicy mogą korzystać np. z siłowni, basenu, zajęć tanecznych, fitnessu, jogi, sztuk walki, kortów do tenisa i squasha czy parków trampolin. W szerokiej gamie aktywności znajdują się także zajęcia dla dzieci.
Dzięki treningom sportowym pracownicy mają więcej energii. Wysiłek fizyczny wpływa też na poprawę ich kondycji, a regularne ćwiczenia i wyzwania sportowe konstruktywnie wpływają na zdrowie i samopoczucie pracowników, co przekłada się na ich większą produktywność i motywację w pracy. Aktywność sportowa to również okazja do spędzenia czasu razem poza biurem. To z kolei sprzyja lepszej współpracy w zespole, rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych, które są przydatne podczas rozwiązywania problemów w grupie.