Zastanawiasz się dlaczego ćwiczenia przychodzą ci z trudnością? Naukowcy odkryli co odpowiada za taki stan

Zastanawiasz się dlaczego ćwiczenia przychodzą ci z trudnością? Naukowcy odkryli co odpowiada za taki stan

Ćwiczenia rozciągające
Ćwiczenia rozciągające Źródło:Shutterstock / Krakenimages.com
Najnowsze badania dowodzą, że mała aktywność fizyczna może prowadzić do dezaktywacji białka, oznaczonego jako PIEZO1. Wskazują, że białko to, zwane „czujnikiem przepływu krwi”, podtrzymuje gęstość naczyń włosowatych przenoszących krew do mięśni i przyczynia się do aktywności fizycznej.

Jak donoszą naukowcy z University of Leeds School of Medicine dezaktywacja białka PIEZO1 sprawia, że wykonywanie ćwiczeń fizycznych staje się trudniejsze, co z kolei może powodować, że będziesz podejmować je coraz rzadziej.

Na czym polegał eksperyment?

Podczas eksperymentu naukowcy porównali dwie grupy myszy – grupę kontrolną i grupę, której poziom PIEZO1 został zakłócony przez 10 tygodni. W pierwszej grupie myszy wykazywały chęć do chodzenia, wspinania się i biegania po kołach w drugiej grupie natomiast zaobserwowano u zwierząt zmniejszenie poziomu aktywności fizycznej. Wskazuje to ważną rolę PIEZO1 w utrzymaniu normalnej aktywności fizycznej – podsumowują eksperyment naukowcy, którzy opublikowali wyniki badań w „Journal of Clinical Investigation”.

„Nasze odkrycie jest pretekstem do zastanowienia się, w jaki sposób utrata funkcji mięśni może być leczona. A także czy aktywacja PIESO1 może pomóc w utrzymaniu zdolności wysiłkowych organizmu” – powiedział prof. David Beech z University of Leeds School of Medicine.

Badania nad ćwiczeniami fizycznymi są kluczowe, bo wiadomo, że aktywność fizyczna chroni przed chorobami sercowo-naczyniowymi, cukrzycą, depresją i rakiem, a jak wiadomo, wiele osób ćwiczy niewystarczająco dużo lub wcale – wskazują naukowcy.

Lista najlepszych ćwiczeń wzmacniających dla twojego organizmu:

• wykroki
  • pompki
  • przysiady
  • wyciskanie hantli nad głową
  • podciąganie hantli

Ćwiczenia można wykonywać samodzielnie w domu, najlepiej codziennie. Mówi się, że około 45 minut ćwiczeń dziennie to ilość dobra dla większości z nas. Już po 30 dniach treningu zauważysz efekty, twoje mięśnie będą już znacznie silniejsze, a wytrzymałość – większa.

Co zrobić, gdy bolą plecy?

Źródło: Medical Press