Błąd medyczny a prawa pacjenta. Jak walczyć o odszkodowanie?

Błąd medyczny a prawa pacjenta. Jak walczyć o odszkodowanie?

Dodano: 
Lekarz, szpital
Lekarz, szpital Źródło: Fotolia / Anna Jurkovska
W mediach regularnie mówi się o przypadkach popełnienia błędu medycznego. Chociaż w wielu sytuacjach wina wydaje się być oczywista, sądowe batalie na ogół trwają latami. Co należy zrobić, jeśli podejrzewamy, iż doszło do popełnienia błędu medycznego? Wyjaśnia ekspert.

W Koninie 33-letnia pacjentka trafiła do szpitala, gdzie miała operację. Po jakimś czasie okazało się, że w brzuchu zaszyto naczynie chirurgiczne. Kobieta została ponownie operowana, jednak wkrótce po drugim zabiegu zmarła. Teraz prokuratura prowadzi postępowanie i sprawdza, co było przyczyną śmierci. W studiu „Dzień Dobry TVN” mec. Jolanta Budzowska opowiedziała o tym, jakie prawa przysługują poszkodowanym pacjentom w przypadku błędów medycznych. Obejrzyj materiał wideo:

„Polska to nie Ameryka. Po pierwsze, zadośćuczynienia nie są tak wysokie i nie możemy się porównywać. Po drugie, rzeczywiście są sytuacje nieoczywiste błędów diagnostycznych. Na przykład, kiedy w mammografii nie wykrywa się wczesnej postaci nowotworu, a ktoś inny mówi, że jest to subiektywna ocena, bo on dostrzegłby zmianę w obrazie. W takich sytuacjach wiele zależy od opinii biegłych, a w polskich warunkach są oni raczej skłonni stanąć po stronie lekarza, a nie pacjenta” – mówiła mec. Jolanta Budzowska.

Jak dochodzić swoich praw w przypadku błędu medycznego?

Czytaj też:
Błąd medyczny – jak dochodzić swoich praw?