Miejsce i ustawienie ławki może zarówno sprzyjać, jak i przeszkadzać w nauce. W którym miejscu powinni siedzieć uczniowie, aby lekcje były najbardziej efektywne? W studiu „Dzień Dobry TVN” o różnych ustawieniach ławek opowiedział dyrektor jednej z warszawskich podstawówek Witold Młynarczyk. Jaka ławka będzie najlepsza dla nadpobudliwego ucznia?
Dzieci, które mają problemy ze wzrokiem i słuchem powinny siedzieć jak najbliżej tablicy, jednak miejsca te najczęściej zajmują prymusi. Tych warto przesiąść trochę dalej, ponieważ istnieje niewielkie ryzyko, że sama zmiana miejsca w sali negatywnie odbije się na ich ocenach.
Dzieci, które rozrabiają, niekoniecznie powinny być usadzane w pierwszych ławkach. Zdaniem dyrektora w ten sposób mogą skupiać na sobie większą uwagę innych dzieci i dezorganizować pracę całej klasy.
Dowiedz się, jak zaszczepić w dziecku pasję do nauk ścisłych:
Czytaj też:
Jak zaprzyjaźnić dziecko z nauką?