Naukowcy: Remdesivir jest skuteczny przeciwko kluczowemu enzymowi koronawirusa, który powoduje COVID-19

Leczenie pacjentów z koronawirusem
Leczenie pacjentów z koronawirusem Źródło: Shutterstock / Musashi akira
Naukowcy z University of Alberta wykazali, że remdesivir jest bardzo skuteczny w hamowaniu mechanizmu replikacji koronawirusa, który powoduje COVID-19. Wyniki analiz zostały opublikowane na łamach „Journal of Biological Chemistry”.

Artykuł ściśle śledzi badania opublikowane przez to samo laboratorium pod koniec lutego, które wykazały, w jaki sposób lek działał przeciwko wirusowi zespołu bliskowschodniego układu oddechowego (MERS), pokrewnemu koronawirusowi.

„Byliśmy optymistami, że uzyskamy takie same wyniki w przypadku wirusa ” – powiedział Matthias Götte, kierownik mikrobiologii medycznej i immunologii w UA. „Uzyskaliśmy prawie identyczne wyniki, jak wcześniej informowaliśmy o MERS, więc widzimy, że remdesiwir jest bardzo silnym inhibitorem polimerazy koronawirusa”.

Nowy artykuł Götte pokazuje, jak działa remdesivir, opracowany w 2014 roku w celu zwalczania epidemii wirusa Ebola. Porównuje polimerazę do silnika wirusa, odpowiedzialnego za syntezę genomu wirusa.

„Jeśli celujesz w polimerazę, wirus nie może się rozprzestrzeniać, więc jest to bardzo logiczny cel w leczeniu” – powiedział Götte.

Naukowcy wykazali, jak remdesivir oszukuje wirusa, naśladując jego elementy składowe. „Te polimerazy koronawirusowe są niechlujne i oszukują się, więc inhibitor włącza się wiele razy, a wirus nie może się już replikować” – wyjaśnił Götte.

Powiedział, że dowody z jego grupy, wraz z wcześniej opublikowanymi badaniami na modelach hodowli zwierząt i komórek, oznaczają, że remdesiwir można zaklasyfikować jako „bezpośrednio działający środek przeciwwirusowy” .

Powiedział, że odkrycie tego bezpośredniego działania wzmacnia obietnicę prób klinicznych remdesiviru u pacjentów z COVID-19, które są już prowadzone na całym świecie.

Remdesivir jest jednym z kilku leków, które są szybko badane przez Światową Organizację Zdrowia, porównując potencjalne leczenie hospitalizowanych pacjentów z COVID-19 w kilkunastu krajach. Götte twierdzi, że ​​możemy spodziewać się wyników ważnych badań klinicznych już w kwietniu lub maju.

Kiedy mamy obowiązek zdjąć maseczkę z ust i nosa?

Opracowała i tłumaczyła:
Źródło: EurekAlert