Ministerstwo Zdrowia wprowadza Domową Opiekę Medyczną. Sprawdź, na czym polega program

Ministerstwo Zdrowia wprowadza Domową Opiekę Medyczną. Sprawdź, na czym polega program

Dodano: 
pulsoksymetr
pulsoksymetr Źródło: Unsplash / Syed Ali
Ministerstwo Zdrowia wprowadza program Domowa Opieka Medyczna. Umożliwi on zdalne monitorowanie parametrów pacjentów z COVID-19 pozostających w leczeniu na domowej kwarantannie.

Z uwagi na rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19 resort zdrowia wdraża program Domowej Opieki Medycznej. Założenia programu polegają na monitorowaniu parametrów życiowych z wykorzystaniem pulsoksymetru i raportowania pozyskanych danych za pomocą aplikacji PulsoCare.

Jak zapewnia ministerstwo, Domowa Opieka Medyczna zmniejsza zagrożenie zbyt późnego dostrzeżenia pogarszającego się stanu zdrowia.

Domowa Opieka Medyczna: kogo obejmie program?

Program „Domowa Opieka Medyczna” automatycznie obejmie pacjentów z COVID-19 po 55. roku życia. Pozytywny wynik testu na COVID-19 jest podstawą do dostarczenia pacjentowi pulsoksymetru za pośrednictwem Poczty Polskiej.

Pacjenci, którzy mają mniej niż 55 lat mogą w dwojaki sposób przystąpić do programu:

  • poprzez wypełnienie formularza na stronie Ministerstwa Zdrowia
  • poprzez zakwalifikowanie przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.

Domowa Opieka Medyczna: jak działa?

Domowa Opieka Medyczna umożliwi objęcie odpowiednich parametrów zdalnym monitoringiem: poziomu saturacji, tętna, temperatury oraz objawów chorobowych. Wyniki pomiarów będą nadzorować konsultanci i lekarze, a w przypadku podejrzenia poważniejszego problemu będą mogli wezwać pogotowie ratunkowe. Niejasne sytuacje zdrowotne będą podstawą do skierowania na teleporadę, czyli zdalną konsultację lekarską. Będzie to pomocne w kwalifikowaniu pacjentów do opieki szpitalnej. Program zapewnia całodobowy nadzór w powołanym w tym celu Centrum Kontaktu.

Domowa Opieka Medyczna: infolinia, kontakt

W ramach programu Domowa Opieka Medyczna resort zdrowia uruchomił infolinię celem zdalnego monitorowania pacjentów z COVID-19. Infolinia działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Konsultanci pomogą w przypadku braku otrzymania skierowania podczas teleporady, otrzymania błędnie wypisanej recepty lub chęci skorzystania z nieodpłatnej pomocy psychologa:

  • Infolinia Domowej Opieki Medycznej: 22 735 39 40

W przypadku problemów z aplikacją PulsoCare została uruchomiona odrębna infolinia:

  • Infolinia Techniczna: 790 544 988

Czytaj też:
Niedzielski obiecuje chorym na COVID-19 darmowe pulsoksymetry. Jest jedno „ale”
Czytaj też:
Jak zwiększyć ilość tlenu we krwi bez specjalistycznych urządzeń?
Czytaj też:
Pulsoksymetr: jak pomaga osobom chorym na COVID-19?