Suszone jabłka obniżają cholesterol. Jakie mają inne zalety?

Suszone jabłka obniżają cholesterol. Jakie mają inne zalety?

Dodano: 
Suszone jabłka
Suszone jabłka Źródło: Shutterstock

Suszone jabłka to zdrowe przekąski, po które warto sięgać każdego dnia. Zawierają dużo wartości odżywczych, nawet więcej niż surowe owoce! Choćby z tego względu warto wprowadzić je do swojej diety.

Czym są suszone jabłka?

Suszone jabłka to owoce, które zostały poddane suszeniu. Aby zrobić taką przekąskę, po którą możemy śmiało sięgać w zimę, trzeba pokroić jabłka w talarki i poddać suszeniu – w specjalnym urządzeniu lub w piekarniku. Jabłka należy suszyć w niskiej temperaturze (około 60 stopni Celsjusza) przez minimum 2 godziny. Po tym czasie owoce można śmiało jeść. Im dłużej będą suszone, tym bardziej się staną chrupiące.

Wartości odżywcze suszonych jabłek

Suszone jabłka zawierają:

  • błonnik (dużo więcej niż surowe jabłka!)
  • potas
  • bor
  • witaminę C
  • witaminy z grupy B
  • przeciwutleniacze
  • polifenole

Właściwości zdrowotne suszonych jabłek

Suszone jabłka dostarczają dużo błonnika, dlatego wspaniale regulują proces przemiany materii. Mogą usprawnić pracę jelit i przyspieszyć metabolizm, dlatego poleca się je osobom, które chcą stracić na wadze.

Suszone owoce są też bogate w potas. Wspomagają serce i pracę układu sercowo-naczyniowego, pomagają zapobiec chorobom oraz zaburzeniom rytmu serca. Zawartość potasu w suszonych jabłkach jest wysoka i wynosi 98 mg w 100 g suszonych owoców.

Poddane suszeniu plasterki owoców są też bogate w witaminy z grupy B, dzięki czemu wspomagają pracę układu nerwowego. Po suszone owoce warto sięgać, gdy mamy dużo pracy lub nauki, ponieważ świetnie wspomagają procesy myślenia!

Zalety suszonych jabłek

Suszone jabłka:

Kiedy warto jeść suszone jabłka?

Po suszone owoce warto sięgać:

  • w czasie drugiego śniadania
  • gdy najdzie nas ochota na jakąś przekąskę
  • w czasie oglądania filmu czy serialu (zamiast słonych przekąsek, które zawierają dużo tłuszczów typu trans)
  • w pracy
  • na spacerze

Dlaczego warto sięgać po suszone owoce?

Suszone owoce

 Suszone owoce to pyszna i zdrowa przekąska. To doskonały pomysł na to, by wyeliminować z diety słodycze i słone przekąski. Suszone owoce sprawdzą się zarówno w pracy, jak i w domu, w czasie jedzenia serialu czy filmu.

Suszone jabłka są pełne witamin

 Suszone jabłka zawierają witaminy z grupy B oraz witaminę C, dzięki czemu wspierają pracę mózgu oraz poprawiają odporność.

Suszone jabłka mają dużo błonnika

 Wielką zaletą suszonych jabłek jest również wysoka zawartość błonnika. Dzięki temu poprawiają procesy trawienne i przyspieszają metabolizm!

Suszone morele

Warto sięgnąć także po inne suszone owoce, np. suszone morele. Mają dużo błonnika, można je dodawać do owsianki czy jaglanki. Oprócz tego suszone morele zawierają dużo witaminy E oraz witamin z grupy B.

Suszone śliwki

Innymi owocami, po które warto sięgać w wersji suszonej, są suszone śliwki. Mają bardzo dużo błonnika i pomagają zapobiegać zaparciom!  
Czytaj też:
Jak wykorzystać obierki z jabłek? Ze skórek zrobisz susz, kompot, ocet i nie tylko

 0

Czytaj także