5 najlepszych ćwiczeń dla diabetyków. Rekomendują je lekarze i trenerzy

5 najlepszych ćwiczeń dla diabetyków. Rekomendują je lekarze i trenerzy

Dodano: 
Mata do ćwiczeń
Mata do ćwiczeń / Źródło: Pexels / Karolina Grabowska
Życie z cukrzycą dla wielu osób jest niezwykle trudne. Przestrzeganie ograniczonej diety i robienie regularnych badań nie jest łatwym zadaniem. Jednak kontrola poziomu cukru we krwi jest ich codziennością. Aby utrzymywać cukier na dobrym poziomie, konieczna jest dieta i ćwiczenia fizyczne. Jakie wybrać?

Jednym z najczęstszych problemów związanych z cukrzycą typu II jest otyłość. Ponad 90 procent osób z tym schorzeniem ma nadwagę. Za każdym razem, gdy poziom cukru we krwi przekracza 140 mg / dl, ciało doświadcza uszkodzenia nerwów i komórek. Wiele osób uważa, żema cukrzycę, ponieważ ​​ich poziom cukru we krwi jest zagrożony, ale nie jest wystarczająco wysoki do oficjalnej diagnozy cukrzycy. Jest to znak ostrzegawczy z twojego ciała, że ​​musisz zapobiec rozwojowi tego ciężkiego stanu. Aby poprawić stan swojego zdrowia, niezbędna będzie regularna aktywność fizyczna.

Najlepsze ćwiczenia przy cukrzycy

American Diabetes Association (ADA) stwierdza, że ​​osoby w stanie przedcukrzycowym powinny co najmniej 150 minut ćwiczeń co tydzień, aby odwrócić ten stan. Ćwiczenia są kluczem do zachowania zdrowia i obniżenia poziomu cukru we krwi. Jeśli prowadzą siedzący tryb życia, rozpoczęcie takiej rutyny jest bardzo ważne. Należy skonsultować się z lekarzem, jeśli wystąpią problemy zdrowotne, które mogą być nasilone przez energiczne ruchy.

Pływanie
Pływanie jest jedną z najlepszych aktywności fizycznych. Możesz ćwiczyć każdą większą grupę mięśni, a przy tym nie musisz się martwić o nadmierne obciążenie organizmu. Woda łagodzi nacisk wywierany na bolące stawy. Możesz pracować nad obniżeniem poziomu cukru we krwi, regularnie ćwicząc pływanie. Wszystko, co robisz w wodzie, jest fantastyczne dla ogólnego stanu zdrowia. Pamiętaj tylko by zachować zasady bezpieczeństwa. Najlepiej chodzić na basen, gdzie opieka ratownika jest zapewniona przez cały czas.

Podnoszenie ciężarów
To, co kiedyś uważano za sport męski, teraz chętnie trenują także kobiety. Podnoszenie ciężarów jest uważane za ćwiczenie, które pomaga spalić kalorie i wzmocnić wewnętrzny rdzeń. Nie potrzebujesz skomplikowanej siłowni, ponieważ są ciężary, które masz w swoim domu. Niektóre maszyny ułatwiają podnoszenie ciężarów, ale możesz również używać hantli, puszek do zupy lub butelek z wodą, jeśli nie masz nic innego. Ponieważ możesz wyrządzić szkodę swojemu ciału, jeśli nie wykonasz prawidłowo treningu, powinieneś skonsultować się ze specjalistą i uzyskać wskazówki w treningu.

Joga
Joga to sztuka, która pomaga uspokoić umysł, ciało i duszę. Jest to seria ruchów, które koncentrują się na oddychaniu i grawitacji. Wzmacniasz swoje ciało, uczysz się także podstawowych pojęć ruchu, i odpowiedniej postawy. Joga była używana od stuleci, aby pomóc ludziom znaleźć wewnętrzny spokój. Często łączy się z medytacją dla pełnej kontroli umysłu i ciała. Diabetycy mogą odprężyć się, a także uzyskać łagodny trening. Ponieważ ten rodzaj ćwiczeń można dostosować do swoich umiejętności, jest odpowiedni praktycznie dla każdego.

Pilates
Ci, którzy wykorzystują sztukę Pilates, mogą łatwiej utrzymać zdrowy poziom cukru we krwi. Ruchy te mogą zmniejszyć wagę, co z kolei obniża poziom glukozy. Wysoki poziom cukru we krwi w organizmie może zaszkodzić na wiele sposobów. Może powodować gromadzenie się stanów zapalnych, uszkadzać nerki i powodować zmarszczki na ciele. Niestety u osób chorych na cukrzycę często rozwija się choroba serca. Ponieważ wiele z tych ćwiczeń pozwala ci się położyć, a nawet wykonać je w łóżku, osoby o ograniczonej sprawności ruchowej mogą z łatwością je wykonać.

Taniec aerobowy
Taniec jest pięknym ćwiczeniem, ponieważ poruszasz wszystkimi grupami mięśni. Wszystko, co musisz zrobić, to włączyć muzykę, a zobaczysz, że ćwiczenie może być świetną zabawą. Ćwiczenia aerobowe przeszły skok w ciągu ostatniej dekady. Zapomnij o nudnych treningach, które rzucają ci wyzwanie, ale starasz się je zmusić. Kiedy korzystasz zajęć z tańca aerobowego w stylu zumby, utrata masy ciała j staje się świetną zabawą, a kilogramy znikają.
Czytaj też:
Ćwiczysz popularną „deskę”? Nie popełnij tych błędów. Zdarzają się bardzo często

Opracowała:
Źródło: Power of positivity

  • Partner serwisu
  • Boehringer Ingelheim
 0

Czytaj także