Czy jagody goji wspomagają odchudzanie?

Czy jagody goji wspomagają odchudzanie?

Dodano: 
Kremowy deser jagodowo-borówkowy
Kremowy deser jagodowo-borówkowy / Źródło:
Jagody goji są znane od wieków, jednak w Polsce stały się popularne stosunkowo niedawno. Warto zapoznać się z nimi bliżej, ponieważ ich właściwości zdrowotne są nieocenione!

Jagody goji wykazują szereg właściwości prozdrowotnych. Odchudzają, poprawiają ciśnienie krwi, a przy tym są smaczne i uniwersalne – możesz z powodzeniem dodać je do wielu potraw i zdrowych przekąsek. Przekonaj się, że warto zainteresować się tymi malutkimi skarbami natury i odmień swoje życie.

Czym są jagody goji?

Nazwa systematyczna rośliny znana jest w kręgach naukowych jako kolcowój pospolity. W krajach Dalekiego Wschodu owoce kolcowoju wykorzystywane były już 500 lat przed erą nowożytną. Medycyna naturalna z rejonów Chin znajduje dla nich zastosowanie do dzisiaj. Stamtąd też przywędrowały do nas i coraz więcej ludzi odkrywa ich dobroczynne właściwości. Zyskały miano superfoods, dlatego warto przyjrzeć się im bliżej.

Właściwości energetyczne jagód goji są zaskakująco korzystne dla zdrowia. Te niepozorne owoce są znakomitym źródłem roślinnego białka. Mało kto o tym wie, ale w ich skład wchodzi aż 18 różnych aminokwasów. Ponadto warto zauważyć, że w jagodach goi znajdziemy także aż 5 kwasów tłuszczowych z grupy omega-6. Są także źródłem mikroelementów, w tym fosforu, cynku oraz żelaza, selenu i miedzi. Dieta z optymalną zawartością fosforu pozwala zapobiegać tworzeniu kamieni nerkowych, natomiast cynk w pożywieniu pozwala zadbać o dobrą kondycję włosów i paznokci.

Czytaj także:
Jak walczyć z nadwagą? Obalamy mity o odchudzaniu.

Jagody goji hamują postęp chorób?

Stwierdzono, że obecny w jagodach goji kompleks polisacharydowy LBP pobudza do lepszej i bardziej efektywnej pracy układ odpornościowy, dzięki czemu przeciwdziała procesom utleniania. Ponadto wpływa na zahamowanie namnażania komórek nowotworowych - w tym raka okrężnicy, piersi czy gruczołu krokowego.

Jagody goji charakteryzują się bardzo wysoką zawartością witaminy C, dzięki której poprawia się praca układu krążenia. Warto zauważyć, że pozwalają również obniżyć poziom cukru we krwi. Dzięki obecności cyperonu możliwa jest większa regulacja ciśnienia krwi. Wpływa korzystnie także na pracę serca. Betaina, która jest składnikiem jagód goji pobudza produkcję innego związku – choliny. Ten związek z kolei pozwala przeciwdziałać chorobom serca. Te owoce pozwalają obniżyć poziom złego cholesterolu i jednocześnie poprawić wyniki, jeżeli chodzi o ten dobry. Warto mieć jednak na względzie fakt, że w suszonej postaci mają wysoką wartość kaloryczną, dlatego nie powinno się przesadzać z ich spożywaniem.

Czytaj także:
3 sezonowe superfoods, które kupisz teraz w warzywniaku

Jagody goji w diecie

Dzięki wysokiej zawartości białka oraz zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych jagody goji stanowią dobrą opcję żywieniową dla wegetarian i wegan, a także dla osób, które chcą ograniczyć podaż tłuszczy i białek pochodzenia zwierzęcego. Nie powinny być jednak spożywane w ilościach większych niż 12 g na dobę, przy czym osoby, które muszą stosować leki przeciwzakrzepowe, kobiety w ciąży oraz karmiące piersią muszą wstrzymać się całkowicie z ich spożywaniem.

Jagody goji często polecane są także jako środek wspomagający odchudzanie. Zawierają spore ilości błonnika, dlatego nawet po spożyciu niewielkiej porcji owoce te zapewniają uczucie sytości. Możesz dodać je do jogurtu, płatków zbożowych lub smoothie, by wzmocnić wartości zdrowotne i smakowe przygotowanego pożywienia.

Czytaj także:
Nieszkodliwy napój czy toksyczna bomba?

Czytaj także

 0