Izolacja wywołana przez pandemię COVID-9 sprawia, że wiele osób zwraca się w stronę mediów społecznościowych, aby skontaktować się z innymi i wyrazić swoje uczucia. Ale czy nasze posty mogą przedstawiać, w jaki sposób psychologicznie i emocjonalnie radzimy sobie z sytuacją, nie zdając sobie z tego sprawy? Prof. Amit Sheth, założyciel Artificial Intelligence Institute na University of South Carolina mówi, że tak.
Analiza mediów społecznościowych w pandemii
Od połowy marca Prof. Sheth stosuje techniki sztucznej inteligencji do zbierania i analizowania wpisów z mediów społecznościowych. Zebrał ponad 700 milionów tweetów oraz około 700 000 artykułów o pandemii COVID-19. Jego celem jest lepsze zrozumienie, jak ludzie radzą sobie z depresją, lękami i uzależnieniami spowodowanymi przez COVID-19.
Analiza Shetha wykazała wzrost uzależnień i treści związanych z używkami, co wskazuje, że społeczeństwo może ciężko znosić obecną sytuację i szukać ucieczki od rzeczywistości. „Sugeruje to przyszłe zwiększenie zapotrzebowania na terapie uzależnień. Wzrost tematów dotyczących substancji odurzających, który widzimy w mediach społecznościowych, przewiduje również wzrost przemocy w rodzinie” – powiedział prof. Seth.
Pandemia ujawniła bariery dla zdrowia psychicznego.Wiedza o zachowaniu publicznym i jego konsekwencjach, zanim jeszcze się pojawią, ma szerokie zastosowanie w przypadku terapii w obliczu klęsk żywiołowych i katastrof.
Czytaj też:
Zarządzanie kryzysowe w czasie COVID-19