Im mniej znajomych w mediach społecznościowych, tym bardziej jesteśmy niemili dla innych w internecie

Im mniej znajomych w mediach społecznościowych, tym bardziej jesteśmy niemili dla innych w internecie

Dodano: 
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneŹródło:Fotolia / StockRocket
Nowe badanie dowodzi, że ludzie są wrogo nastawieni do innych w  Internecie, ponieważ mają mniejszą sieć społecznościową i nie mają styczności z różnymi punktami widzenia. Badanie przeprowadzono na Twitterze.

Każdy, kto spędza dużo czasu na platformie mediów społecznościowych, prawdopodobnie odkryje, jak szybko rozmowa może stać się wroga. Podczas pandemii choroby COVID-19 zaobserwowano zwiększone wykorzystanie mediów społecznościowych i wzmożoną dyskusję na trudne tematy, wywołaną reakcją na tę chorobę.

„W czasach izolacji i zbiorowej traumy media społecznościowe pozwalają na natychmiastowe dzielenie się intensywnymi emocjami” – wyjaśnia dr Brenda K. Wiederhold z CyberPsychology Journal.

Rozmiar sieci społecznościowych ma znaczenie

W nowym badaniu przeanalizowano rozmiar sieci społecznościowej, jako kluczowy czynnik otwarcia i uprzejmości w rozmowach. W badaniu postawiono hipotezę, że im większa jest sieć kontaktó danej osoby, tym bardziej prawdopodobne jest, że będzie ona komunikować się online w uprzejmy, pełen szacunku sposób. Badanie było dziełem dra Bumsoo Kim z Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie w Izraelu.

Badacz wykorzystał oprogramowanie, aby zebrać 30 168 wpisów na Twitterze z Korei Południowej, gdzie jest on najpopularniejszą platformą społecznościową. Tweety zostały zebrane między 10 a 14 lutego 2020 r., w czasie gdy emocje w kraju wzrosły. Rząd repatriował obywateli z Wuhan w Chinach, pierwotnego epicentrum pandemii. Badacz oddzielił tweety osób prywatnych od opublikowanych przez organizacje informacyjne, instytucje rządowe i polityków, a następnie wykluczył zbędne i powtarzające się posty. Analizę przeprowadzono na końcowym zestawie danych 27 849 tweetów.

Podejrzenie badacza, że ​​osoby z większymi sieciami społecznościowymi były bardziej otwarte i uprzejme, zostało potwierdzone przez analizę. Jak wynika z badań, większa sieć kontaktów daje większe szanse na pozytywne bodźce. Autor stwierdził: „Użytkownicy Twittera o większym rozmiarze sieci zwykle używają mniej nieprzyzwoitych uwag, gdy mają więcej pozytywnych odpowiedzi od innych”. Równie prawdopodobne jest, że osoby z mniejszymi sieciami społecznościowymi mają mniej okazji do zrozumienia różnych punktów widzenia. W tym sensie konflikt napotkany w większej sieci oferuje ważne możliwości edukacyjne dla jej członków.

Czytaj też:
Facebook otwiera swoją platformę streamingową. Na celowniku Twitch, Youtube i Mixer