Na czym polegają ćwiczenia z gumą i co daje taka aktywność?

Na czym polegają ćwiczenia z gumą i co daje taka aktywność?

Dodano: 
Ćwiczenia z gumami
Ćwiczenia z gumami Źródło: Shutterstock / Olena Yakobchuk
Gumy do ćwiczeń albo inaczej taśmy treningowe to wszechstronny gadżet treningowy. Z gumą można ćwiczyć w domu, na powietrzu i w klubie fitness.

Ten niepozorny gadżet daje ogromne możliwości. Specjalne gumy treningowe można wykorzystać na wiele sposobów. Są też dobrą opcją na urozmaicenie ćwiczeń.

Co to jest guma treningowa?

Gumy treningowe to, tłumacząc najprościej, wykonane z lateksu taśmy o różnej szerokości i różnymi stopniami oporu, jaki stawiają przy rozciąganiu. Gumy różnią się także kolorami i często konkretnym kolorom są przypisane różne stopnie trudności (czarne i niebieskie stawiają większy opór, zielone i różowe mniejszy), jednak nie jest to regułą, dlatego przy wyborze taśmy należy kierować się opisami, a nie samym kolorem.

Jak wykorzystać gumę treningową i co daje taki trening?

Trening z gumą pozwala bardziej obciążać wybrane partie mięśni. To zarówno mięśnie nóg, pośladków czy brzucha, jak i barków czy pleców. Guma jest stosunkowo tanim gadżetem, ale kluczowe jest odpowiednie jej dobranie do swoich możliwości. Bardzo często gumy są sprzedawane w zestawach i dzięki temu można zmieniać poziom trudności i obciążenia podczas ćwiczeń. Ćwiczenia z gumą są doskonałe do kształtowania sylwetki i wzmacniania wybranych partii mięśni. Zwykle nie są to ćwiczenia dynamiczne, a polegające na spinaniu mięśni, skupianiu się na technice i powtórzeniach konkretnych ćwiczeń.

Guma jest wszechstronnym narzędziem treningowym. Z gumą o mniejszym obciążeniu można zrobić dobrą rozgrzewkę (np. przed treningiem biegowym, nordic walking czy tanecznym). Ćwiczenia z gumą mogą też być podstawą treningu wzmacniającego konkretne partie mięśniowe. Takie ćwiczenia są doskonałym treningiem uzupełniającym, chociażby dla biegaczy.

Na co zwrócić uwagę podczas treningów z gumą?

Przy ćwiczeniach, przy których kluczowe jest spinanie właściwych partii mięśni, bardzo ważna jest odpowiednia technika i założenie taśmy w odpowiednim miejscu. Tak naprawdę każdy szczegół ma znaczenie, w tym odpowiednie ustawienie ciała i prawidłowe wykonywanie ćwiczenia.

Czytaj też:
Te ćwiczenia powinien robić każdy. Po co ćwiczyć równowagę?

 0

Czytaj także