Chcesz, żeby twoje włosy nabrały blasku po zimie? Wypróbuj herbatę z lucerny

Chcesz, żeby twoje włosy nabrały blasku po zimie? Wypróbuj herbatę z lucerny

Dodano: 
Pielęgnacja włosów
Pielęgnacja włosów Źródło: Pexels / Skitterphoto
Na wiosnę włosy stają się często suche i łamliwe, brak im połysku. Jest na to sposób. Nie musisz kupować drogich kosmetyków do pielęgnacji, pomogą zioła.

Lucernato roślina, która ma szerokie zastosowanie w lecznictwie, głównie ze względu na właściwości wzmacniające. Na Bliskim Wschodzie uznawano ją za środek poprawiający kondycję organizmu i usprawniający regenerację po chorobie. Najnowsze badania wskazują, że ma zastosowanie także w kosmetologii.

Jakie części rośliny można wykorzystać?

W celach leczniczych wykorzystywane są sproszkowane liście, nasiona i korzeń lucerny. Można je stosować w postaci suszu do zaparzania, kapsułek i tabletek. Można także wykorzystać kiełki i nasiona tej rośliny.

Lucerna jest bogatym źródłem witamin i minerałów

Lucerna dostarcza do naszego organizmu liczne witaminy i minerały, a także związki organiczne, które pozytywnie wpływają na nasz organizm np. kumaryny, fitoestrogeny, saponiny, puryny, flawonoidy, naturalne antyoksydanty i kwasy organiczne. Zawiera m.in.:

  • witaminy z grupy B,
  • witaminę A,
  • witaminę C,
  • witaminę K,
  • witaminę E,
  • potas,
  • wapń,
  • fosfor,
  • magnez,
  • żelazo,
  • sole mineralne,
  • beta karoten,
  • krzem.

Herbata z lucerny „uzdrawia” włosy

Herbata z lucerny jest naturalnym źródłem żelaza. Dlatego picie herbaty z lucerny sprawia, że włosy zaczynają szybciej rosnąć i nabierają objętości – wskazują trycholodzy. Żelazo w organizmie bierze czynny udział w procesie transportu tlenu do wszystkich komórek organizmu, w tym również do włosów. Jeśli włosy otrzymują mniej tlenu, niż potrzebują, stają się osłabione, cienkie, matowe, aż w końcu zaczynają nam wypadać – tłumaczą specjaliści. Żelazo wspomaga również działanie enzymu mającego wpływ na właściwą budowę i czas wzrostu włosów.

Unikaj picia kawy przy niedoborze żelaza

Dzienna dawka żelaza wynosi około 10-20 mg. Żelazo z jest trudno wchłaniane przez nasz organizm. Badania wskazują, że jesteśmy w stanie przyswoić tylko ok. 10 proc. dostarczonego z pożywieniem żelaza. Lepiej wchłaniane przez nasz organizm jest żelazo pochodzące z produktów roślinnych niż zwierzęcych. Za jeden z powodów niskiego poziomu żelaza uważa się picie dużych ilości kawy. Mówi się, że kawa „wypłukuje” żelazo z organizmu. Badania dowodzą, że rzeczywiście to stwierdzenie jest prawdziwe. Substancje zawarte zarówno w czarnej, jak i białej kawie w znacznym stopniu pogarszają wchłanianie żelaza z pokarmu.

Czytaj też:
Naturalne kosmetyki dla dzieci – skład, zalety, bezpieczeństwo

Źródło: The List
 0

Czytaj także