NFZ: Pacjenci ocenią wizytę u lekarza w telefonicznej ankiecie
Jak podaje NFZ, badanie odbędzie się podczas rozmowy telefonicznej, w trakcie której ankieter zada pacjentowi 12 pytań:
- Czy pacjent korzystał w ostatnich 4 miesiącach ze świadczeń opieki zdrowotnej udzielonych w ramach opieki lekarza podstawowej opieki zdrowotnej?
- Jeśli tak, to czy wyraża zgodę na przeprowadzenie badania, którego przedmiotem jest udzielone świadczenie (porada zdrowotna)?
- Do której kategorii wiekowej należy pacjent, któremu udzielono porady?
- Czym była spowodowana konieczność skorzystania z porady?
- Jaki to był rodzaj porady?
- Czy pacjent miał problem z dodzwonieniem się?
- Czy problem, z którym zwrócił się pacjent do lekarza został rozwiązany?
- Czy lekarz w sposób jasny i zrozumiały udzielił pacjentowi informacji na temat problemu zdrowotnego?
- Czy pacjent otrzymał wszystkie dokumenty potrzebne do wykonania zaleceń lekarza, u którego odbyła się wizyta?
- Czy w sytuacji, gdy teleporada nie rozwiązała w pełni problemu, zaoferowana została pacjentowi możliwość umówienia wizyty osobistej?
- Czy pacjent skorzystał z możliwości umówienia wizyty osobistej, będącej konsekwencją przeprowadzonej teleporady?
- Jaki jest powód nieskorzystania z wizyty osobistej zaoferowanej w wyniku przeprowadzonej teleporady?
Kogo obejmie badanie i jakie dane zostaną wykorzystane?
Ankieta zostanie przeprowadzona wśród osób, które w ciągu ostatnich czterech miesięcy zasięgnęły porady u lekarza pierwszego kontaktu. Będzie to jednak badanie anonimowe. Teleankieterzy nie poznają takich danych, jak imię, nazwisko, PESEL, cel wizyty czy przepisane leki. Danych nie należy również podawać podczas rozmowy.
Ankieterzy działają legalnie, na zlecenie NFZ. Wszelkie wątpliwości i pytania instytucja zaleca kierować do Telefonicznej Informacji Pacjenta pod bezpłatnym numerem 800 190 590.