Nowa ankieta przeprowadzona przez Cancer and Careers wykazała, że 88 procent ludzi ma obawy dotyczące ich zdolności do wspierania współpracownika z poważną chorobą. 89 procent uważa, że zarząd mógł stworzyć bardziej sprzyjające środowisko pracy dla kolegów z przewlekłą chorobą. Eksperci twierdzą, że firmy mogą poprawić wsparcie dla pracowników z chorobami przewlekłymi, podnosząc świadomość i odpowiednio szkoląc liderów, a także innych pracowników.
Najczęściej zgłaszane w ankiecie obawy to:
-
ile lub jakie wsparcie emocjonalne można zaoferować,
-
jak zapytać o stan zdrowia współpracownika,
-
jaki rodzaj pomocy związanej z pracą jest do zaoferowania.
Oczywiście istnieje luka między potrzebami osób cierpiących na przewlekłą chorobę w miejscu pracy a wsparciem zapewnianym przez współpracowników i kierownictwo – i to w dużej mierze z powodu braku świadomości i szkolenia – wynika z ankiet.
Badanie Cancer and Careers ujawniło, że amerykańscy pracownicy szukają większego wsparcia od swojego kierownictwa, a 59 procent twierdzi, że nie ma pewności, że kierownictwo wie, jak wspierać chorych pracowników.
5 sposobów wspierania współpracownika z przewlekłą chorobą
-
Okazuj empatię. Po prostu powiedzenie współpracownikowi, że o nich myślisz, to dobry początek. Jedną rzeczą, której ludzie nie powinni mówić, jest „nie mogę uwierzyć, że nie powiedziałeś mi wcześniej”, ponieważ sprawi to, że twój współpracownik poczuje się winny, a nie zadbany.
-
Staraj się być świadomym tego, kiedy współpracownik chce prywatności i kiedy chce porozmawiać o swoim stanie. Należy zachować ostrożność, dzieląc się opowieściami o innych znajomych, którzy mieli tę samą chorobą, dopóki nie zrozumie się, czy dana osoba jest otwarta na ich wysłuchanie, czy nie.
-
Szanuj prywatność. To, że kolega o czymś ci powiedział, nie oznacza, że chce, aby całe biuro o tym wiedziało. Nie wszyscy ujawniają się w pracy, więc jeśli ktoś w twoim świecie pracy podzieli się z tobą czymś na temat kryzysu zdrowotnego, ważne jest, aby założyć, że jesteś jedyną osobą, która ma o tym wiedzieć.
-
Krótka lista obowiązków, które chcesz przejąć, jest bardziej praktyczna i mniej stresująca dla osoby, której próbujesz pomóc. Nie mów „Zrobię wszystko, czego potrzebujesz”, ponieważ jest to zbyt ogólna propozycja.
-
Unikanie współpracownika lub ignorowanie jego sytuacji może wydawać się najbezpieczniejsze, ale najlepiej pomyśleć o tym, jak chcesz być traktowany, gdybyś był na jego miejscu.
Czytaj też:
Co potrafi imbir? O tym mogłeś nie wiedzieć