10 pomysłów na zdrowe i smakowite przekąski do szkoły

10 pomysłów na zdrowe i smakowite przekąski do szkoły

Dodano: 
Dziewczynka jedząca przekąski w szkole
Dziewczynka jedząca przekąski w szkole / Źródło: Shutterstock
Powrót do szkoły to świetna okazja, aby wprowadzić do diety dziecka zdrowe przekąski. Zainspiruj się naszą listą propozycji.

Wszyscy wiemy, jak bardzo dzieci uwielbiają przekąski. Niestety sięgają często po ich niezdrowe wersje: batony, chipsy, żelki, cukierki. Są one wyjątkowo niezdrowe, kaloryczne i pozbawione wartościowych składników odżywczych. Często mają w składzie mnóstwo cukru, sztuczne barwniki i rafinowaną mąkę. Zapewniają krótki zastrzyk energetyczny, na dłuższą metą prowadząc do zmęczenia, senności i braku koncentracji. Co gorsza, dziecko jedząc je przestaje mieć chęć na pełnowartościowe posiłki – wypełnione białkiem, błonnikiem i zdrowym tłuszczem. Co zrobić w takiej sytuacji? Oczywiście postawić na... zdrowe przekąski!

Wyrzuć wysoko przetworzone słodycze i spakuj dziecku pełnowartościowe produkty, które zapewnią mnóstwo energii i witamin. Nie masz pomysłu, co by to mogło być? Spieszymy z listą propozycji! Są one łatwo dostępne, proste do wykonania i naprawdę smaczne. A co najważniejsze – dobre dla twojego dziecka!

Zdrowe przekąski do szkoły

Świeże owoce

To jedna z prostszych i najpopularniejszych przekąsek dla dziecka do szkoły. Wystarczy pokroić jego ulubione owoce i zamknąć w pojemniczku.

Placuszki bananowe

Placki bananowe są zdrowe, sycące i świetnie smakują z dodatkiem konfitury, owoców czy ulubionych owoców. Przygotuj je wieczorem, a rano spakuj dziecku do szkoły. Oto przepis.

Babeczki z owocami

Owoce w nieco słodszej formie? Przygotuj babeczki z małą ilością cukru, za to ze smacznymi owocami. Zainspiruj się naszymi przepisami.


Daktyle

Daktyle to kolejna słodka przekąska, która jest dobrym zamiennikiem słodyczy. Wystarczy kupić paczkę i dać dziecku do szkoły. 

Granola z jogurtem

 Zapakuj w dwa oddzielnie pojemniczki granolę i jogurt. Możesz dodać nieco pokrojonych owoców lub orzechów. Idealny pomysł na drugie śniadanie.

Frytki z batatów

Zdrowsza wersja uwielbianych przez dzieci frytek to zapiekane frytki z batatów. Są słodkie i niezwykle proste w przygotowaniu. Przepis znajdziesz na tej stronie.

Pankejki z borówkami

Ten przepis jest nieco bardziej czasochłonny, ale daje gwarancję wyśmienitego smaku. Pancakes z borówkami i odrobiną miodu podbiją serce niejednego dziecka.

Ciasteczka owsiane

Propozycją zdrowego wypieku będą klasyczne ciasteczka owsiane, które możesz urozmaicić dodatkiem cynamonu, gorzkiej czekolady czy rodzynek.

Koktajl owocowy

Najprostsza ze zdrowych przekąsek – owocowy koktajl – wymaga tylko zblendowania świeżych lub mrożonych owoców i połączenia ich z odrobiną wody albo mleka. Pycha!

Orzechy tygrysie

Na koniec gratka dla smakoszy: niezwykle zdrowe i bogate w błonnik orzechy tygrysie, które swoją nazwę zawdzięczają charakterystycznym prążkom. W rzeczywistości to bowiem... roślina, której bulwy przypominają orzechy.
Czytaj też:
Smaki dzieciństwa: przepis na ryż z jabłkami i cynamonem

 0

Czytaj także