Cierpisz na zaburzenia odżywiania? Winny może być COVID-19

Cierpisz na zaburzenia odżywiania? Winny może być COVID-19

Dodano: 
Zdrowe odżywianie
Zdrowe odżywianie / Źródło: Pixabay / Skica911
Czas pandemii koronawirusa jest bardzo trudny, ale szczególnie może dotknąć osoby borykające się z zaburzeniami odżywiania. Odczuwają stres, niepokój i mogą mieć epizody objadania się.

Nowe badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Northumbria wykazało, że 87% osób z zaburzeniami odżywiania się w przeszłości lub obecnie zgłosiło, że ich objawy są „gorsze” od rozpoczęcia kwarantanny. Podobnie National Eating Disorders Association odnotowało 78-procentowy wzrost liczby telefonów do ich infolinii i czatów online w porównaniu z poprzednim rokiem.

Zaburzenia odżywiania a koronawirus

Zaburzenia odżywiania często rozwijają się w izolacji. To jeden z powodów, dla których tak wielu pracowników służby zdrowia zauważyło dramatyczny wzrost liczby osób szukających pomocy podczas trwającej pandemii koronawirusa. Ludzie są odcięci od ich codziennego wsparcia społecznego, które jest kluczem do powrotu do zdrowia. Ponadto 45 procent respondentów w badaniu International Journal of Eating Disorders wskazało, że zostali nagle pozostawieni bez opieki, odcięci podczas pandemii.

Zaburzenia odżywiania są w dużym stopniu wywoływane przez stres i niepokój, a także zagrożenie niedoborem żywności i gromadzeniem zapasów – wszystkie zachowania, które pojawiają się w pandemii. Nie wspominając o tym, że niestabilność świata i niepewność mogą wymykać się spod kontroli. Nawet osoby, u których wcześniej nie zdiagnozowano zaburzeń odżywiania, zgłaszały gwałtowny wzrost jedzenia emocjonalnego i stresowego, napadowego objadania się i utraty apetytu z powodu lęku.

Oto kilka wskazówek, które pomogą osobom z zaburzeniami odżywiania podczas pandemii:

  • Jeśli znasz kogoś, kto w przeszłości zmagał się z zaburzeniami odżywiania, sprawdź co u niego. Zapytaj delikatnie, jak sobie radzi. Samo wsparcie psychiczne może wiele zdziałać.
  • Możesz zaplanować wspólne posiłki FaceTime lub Zoom, aby zmniejszyć efekt izolacji i zapewnić wsparcie przyjacielowi lub członkowi rodziny, który zmaga się z emocjonalnym jedzeniem.
  • Jeśli zauważyłeś zmiany w swoim własnym odżywianiu (dużo myślisz o jedzeniu, jesz w stresie, objadasz się, albo nie możesz nic przełknąć), skonsultuj się z lekarzem. Pamiętaj, że możesz to zrobić także poprzez wizyty online.
  • Uważaj na swoje media społecznościowe. W porządku jest przestać obserwować konta, które powodują, że czujesz się źle z powodu swojego ciała lub jedzenia. Obserwuj ludzi i specjalistów, którzy promują zdrowie i dbanie o siebie.

Czytaj też:
Co należy wiedzieć o witaminie D i COVID-19?

Opracowała:
Źródło: Psychology Today
 0

Czytaj także