Korzyści zdrowotne syropu z czarnego bzu. Czy łagodzi objawy COVID-19?

Korzyści zdrowotne syropu z czarnego bzu. Czy łagodzi objawy COVID-19?

Dodano: 
Syrop z czarnego bzu
Syrop z czarnego bzu / Źródło: Pixabay / RitaE
Syrop z czarnego bzu to zdrowotna mikstura, która wspomaga odporność. Kto powinien ją przyjmować i w jakiej formie?

Syrop z czarnego bzu nie jest magicznym eliksirem, który może zapobiec wszystkim chorobom. Ale włączenie go do swojej codziennej rutyny – w połączeniu ze zdrowym stylem życia, dietą i ćwiczeniami, a także dobrymi nawykami dotyczącymi snu – może przynieść korzyści dla odporności.

„Czarny bez cieszy się w tym roku dużym zainteresowaniem dzięki medycynie naturalnej jako zioło wspomagające funkcje odpornościowe. Jest to roślina, która była znana i używana od tysiącleci” – mówi lekarz Amy Rothenberg.

Samo drzewo czarnego bzu jest wysoce toksyczne – dlatego przygotowanie odpowiednich części rośliny jest pozostawione ekspertom. Syrop bowiem nie jest wyłącznie ekstraktem. Dodaje się do niego skoncentrowany sok ze świeżych jagód, słodzik, sok z cytryny, glicerynę i inne składniki.

Jakie są korzyści zdrowotne syropu z czarnego bzu?

Czarny bez jest bogaty w składniki odżywcze, które wspierają układ odpornościowy. Zawiera witaminę C, witaminę A oraz flawonoidy – w tym antocyjany, które nadają mu charakterystyczny ciemnofioletowy kolor. Przeciwutleniacze zawarte w czarnych jagodach bzu oferują korzyści immunologiczne i przeciwzapalne. Mają także na wysoką zawartość błonnika, który wspoamaga trawienie. Najczęściej zwolennicy syropu z czarnego bzu wskazują na profilaktykę odporności oraz ochronę przed przeziębieniem i grypą. Stosowanie czarnego bzu może bowiem skrócić czas trwania infekcji górnych dróg oddechowych wywołanych wirusami przeziębienia. Inne badania wykazały, że ekstrakt z czarnego bzu może pomóc w zwalczaniu patogennych bakterii i wirusa grypy. Czarny bez może również obniżać poziom cholesterolu.

W jakiej formie przyjmować czarny bez?

Czarny bez można przyjmować zarówno w formie syropu, kapsułek, jak i pastylek do ssania. Najczęściej spożywana forma syropu jest zalecana w ilości ok. 1 łyżeczki dziennie. Niektóre grupy powinny unikać syropu z czarnego bzu: np. osoby uczulone na pyłki traw, diabetycy, czy osoby przyjmujące różnego rodzaju silne leki. Kobiety w ciąży przed przyjęciem syropu z czarnego bzu powinny porozmawiać z lekarzem. Uwaga: surowe jagody czarnego bzu są toksyczne i należy ich unikać.

Czy syrop z czarnego bzu może ochronić przed COVID-19?

Badania pokazują, że czarny bez może zapobiegać infekowaniu komórek przez koronawirusy. Jednak analizy nie zawierają danych, które dotyczą konkretnie SARS-CoV-2, wirusa powodującego COVID-19. „W związku z tym nie wiemy jeszcze, czy bzu czarnego może obniżyć ryzyko i nasilenie zakażenia COVID-19 – nie ma żadnych danych, które to potwierdzają” – wyjaśnia prof. Lise Alschuler z Uniwersytu Arizony.

Czytaj też:
5 korzyści płynących z jedzenia cebuli. Leczy i wspomaga cały organizm

Opracowała:
Źródło: Goodhousekeeping
 0

Czytaj także