Bieganie w godzinach porannych szczególnie korzystne dla zdrowia. Nowe badania

Bieganie w godzinach porannych szczególnie korzystne dla zdrowia. Nowe badania

Dodano: 1
Bieganie
Bieganie / Źródło: Shutterstock
Jeśli pomysł biegania po wschodzie słońca wydawał ci się szczególnie atrakcyjny ze względu na luz na trasach, pojawił się kolejny dobry powód, aby wpisać poranne bieganie w swój plan dnia.

Niedawne badanie przeprowadzone wśród prawie 1000 pracowników biurowych wykazało, że osoby, które ćwiczyły rano przed pracą, w ciągu dnia miały wyższy poziom energii, produktywności, kreatywności i koncentracji. Wcześniejsze treningi sprawiły, że pracownicy rzadziej odczuwali popołudniowy zastój. Warto zauważyć, że ćwiczenia w dowolnym momencie dnia przyniosły pozytywne skutki – ale były one najlepsze w przypadku rannych ptaszków.

Wiemy również, że poranne ćwiczenia zwiększają prawdopodobieństwo wykonania treningu: większość z nas opuściła popołudniowe treningi z powodu natłoku obowiązków w pracy lub po prostu w obliczu zwykłego zmęczenia. W innych badaniach aktywność fizyczna została powiązana z lepszą zdolnością do podejmowania decyzji.

Mając to na uwadze, poranni biegacze podzielili się najlepszymi radami na temat tego, jak wstać, wyjść z domu i biegać. Najlepsze sposoby, aby wyjść z domu i biegać wcześnie, nie zawsze są też najpopularniejsze, ale poniższe porady zdecydowanie pomogą ci wdrożyć poranny nawyk biegania.

Pożegnaj się z nocnym życiem towarzyskim

Będziesz musiał zdecydować się na wczesną (lub przynajmniej rozsądną) porę chodzenia do łóżka, jeśli chcesz ustawić alarm na wczesną godzinę i obudzić się z poczuciem gotowości do przebieżki. Wreszcie korzyści przyniosą ci potencjalne scenariusze pracy w domu, ponieważ zasady reżimu sanitarnego obowiązującego z powodu pandemii COVID-19 i tak nie zezwalają na większość imprez ani nocnych spotkań.

Śpij w stroju do biegania

Ponieważ ubrania do biegania na wiosnę nie różnią się zbytnio od kompletu piżamy z t-shirtem i szortami, może to być wykonalne. Ale nadal możesz zdecydować się na spanie w czym chcesz, a jedynie położyć strój do biegania przy łóżku, aby wejść w niego zaraz po przebudzeniu.

Poznaj rytm swojego ciała

Dla niektórych biegaczy jest to główny punkt ciężkości w przypadku biegów wczesnym rankiem. Niektórym wystarczy jeden szybki łyk mocnej kawy, aby „ruszyć z miejsca”, podczas gdy dla innych ten sam łyk kawy to gwarancja, że poranny sprint musi skończyć się na sedesie. Dowiedz się, jak twoje ciało reaguje na kofeinę, małą przekąskę, a nawet szybką rozgrzewkę przedtreningową, mającą przygotować do biegu.

Miej przyjaciół, których spotkania nie możesz się doczekać

Odpowiedzialność przed grupą biegaczy lub pojedynczym przyjacielem znacznie ułatwia poranne wychodzenie z łóżka, ponieważ nikt nie chce być przyjacielem, który zostawił innego biegacza, który pozostał samotny w chłodny dzień. Jeśli zauważysz, że twoja grupa ma problemy z odpowiedzialnością, uruchom łańcuch wiadomości tekstowych, aby obudzić się nawzajem i potwierdzić udział wszystkich. Gwarantuje to również, że nie będziesz czekał na kogoś, kto nadal jest pod kołdrą w domu! Ponadto bieganie z przyjacielem lub grupą znajomych zmniejsza ryzyko związane z bieganiem solo, gdy jest jeszcze ciemno.

Kup dzbanek do kawy z minutnikiem

To fantastyczna wskazówka: wiele standardowych ekspresów do kawy ma opcję timera, więc ustaw kawę na parzenie, zanim jeszcze otworzysz oczy. Wyobraź sobie, o ile łatwiej będzie ci polubić bieganie, gdy obudzisz się przez zapach świeżo parzonej kawy… Lub jeśli nie możesz pić kawy do zakończenia biegu z powodu wspomnianego problemu z łazienką, ustaw parzenie tak, by wracać do domu przy akompaniamencie tego pięknego zapachu.

Czytaj też:
Czy noszenie sportowego biustonosza przez cały dzień może nam zaszkodzić?
Czytaj też:
Cukier: nie musisz go odrzucać, ale wybierać w zdrowszej formie
Czytaj też:
Jedzenie przed treningiem czy po nim: co jest lepsze dla utraty wagi? Odpowiedź może cię zaskoczyć!

Źródło: myfitnesspal.com
 1

Czytaj także