Pracujesz zdalnie? Sprawdź, jak zachować wówczas dobre zdrowie?

Pracujesz zdalnie? Sprawdź, jak zachować wówczas dobre zdrowie?

Dodano: 
Komputer, zdjęcie ilustracyjne
Komputer, zdjęcie ilustracyjne / Źródło: materiały prasowe
Praca zdalna kojarzy się z wiecznym siedzeniem przy biurku i brakiem ruchu. A to z kolei wiąże się z brakiem zdrowia. Jak pozostać zdrowym podczas takiego trybu pracy?

Koronawirus zmusił wiele osób do pracy w domu po raz pierwszy. Chociaż pomysł pracy w piżamie i jedzenia ciastek przez cały dzień może wydawać się atrakcyjny, na dłuższą metę byłoby to szkodliwe dla zdrowia.

Dr Saju Mathew, lekarz podstawowej opieki zdrowotnej w Atlancie w stanie Georgia twierdzi, że praca w domu może być receptą na lepsze zdrowie, jeśli jesteś zdyscyplinowany. Praca w domu daje niezależność, więc możesz ćwiczyć regularnie podczas przerw, a zamiast biegania do restauracji typu fast food na szybki lunch, możesz zrobić zdrowy posiłek. – To naprawdę dobra okazja, aby uzyskać najlepszą formę w życiu – powiedział Mathew. Ma kilka prostych wskazówek, abyś był zdrowy, szczęśliwy i produktywny podczas pracy w domu.

Czytaj też:
Ciemna strona pracy zdalnej. Jak na podstawowe funkcje wykonawcze wpływa kac?

Co zalecają lekarze?

Istnieje kilka punktów, które zdaniem specjalistów są kluczowe.

  • Utwórz różne strefy w domu
  • Twój obszar roboczy jest kluczowy. Upewnij się, że masz wygodne krzesło i klawiaturę
  • Wstań co najmniej raz na godzinę
  • Spaceruj, wykonuj ćwiczenia lub rozciągaj się!
  • Planuj posiłki! Utwórz listę zakupów i przygotuj zdrowe posiłki
  • Wypróbuj aplikację do ćwiczeń, weź udział w zajęciach fitness online, a nawet kup rower stacjonarny.

Twój dom twoją twierdzą

– Ponieważ w twoim domu teraz toczy się większość aspektów twojego życia, takich jak ćwiczenia, gotowanie, spotkania ze znajomymi na odległość, spanie i relaks, konieczne jest, abyś był zdyscyplinowany i zorganizowany – powiedział Mathews. Ważne jest, aby nie dopuścić do tego, aby twoje obowiązki zawodowe „przenikały” do ​​innych pomieszczeń w domu. Wyznacz określone miejsca w domu, aby oddzielić te codzienne zadania.

Powinieneś też mieć plan na codzienne posiłki, treningi i regularne przerwy. Warto zdjąć piżamy i ubrać się w coś przypominającego normalny strój, w jakim chodzisz do pracy.

Niezależny dziennikarz Paul Kvinta pracuje w domu od ponad 20 lat. Opracował codzienną rutynę, która łączy pracę z regularnymi ćwiczeniami, a nawet znalazł sposób, by zwiększyć liczbę wykonywanych kroków podczas pracy.

– Spaceruję, kiedy rozmawiam przez telefon. Kiedy mam długie wywiady telefoniczne, a nawet jeśli tylko rozmawiam z kimkolwiek, dosłownie chodzę po domu. Nie jestem pewien, czy mógłbym to robić, gdybym był w biurze.

Kvinta docenia także swobodę pracy w domu.

– Mam własne godziny pracy. Budzę się wcześnie, większość artykułów piszę rano, przeprowadzam wywiady telefonicznie, po południu biegam, a czasem chodzę na długie spacery. Ustalam własny harmonogram, aby móc ćwiczyć, kiedy tylko mam na to ochotę, i staram się coś robić każdego dnia.

Kvinta chce zawsze mieć pewność, że nie spędza zbyt wiele czasu siedząc.

– Kiedy pracujesz w domu tak jak ja, spędzasz dużo czasu skulony przy swoim laptopie. Staram się poruszać jak najwięcej. Codziennie wykonuję serię ćwiczeń i chodzę na spacery tak dużo, jak to możliwe. Powiedziałbym, że chodzę na spacer przynajmniej raz dziennie.

Mathew mówi, że te przerwy są najważniejsze. Po każdej godzinie pracy wstawaj i rozciągaj się. Ćwiczenia i głębokie oddychanie obniżą poziom stresu.

Czytaj też:
Epidemia a picie alkoholu w czasie pracy zdalnej. Statystyki nie są optymistyczne

Biuro – ale lepsze

Twoje domowe miejsce pracy z pewnością jest bardzo wygodne. Jednak nie powinieneś pracować z łóżka lub kanapy. Jeśli w biurze masz biurko, postaraj się o nie także w domu. Zadbaj też o właściwe krzesło.

Praca w domu może przynieść też dodatkowe korzyści.

– Mam do pracy dedykowane biuro w domu. Ale w piękne, słoneczne dni biorę cały sprzęt, kładę na stole na werandzie i mogę tak pracować cały dzień. To jest niesamowite.

Mathew zaleca też poświęcenie czasu na planowanie posiłków. Nie jedz bezmyślnie podczas pracy i staraj się unikać przekąsek przez cały dzień. Zamiast tego zrób sobie pożywny lunch i usiądź w spokoju, aby go zjeść. Ustal wcześniej, co zjesz, aby uniknąć spontanicznych (złych) decyzji.

Może nigdy nie będziesz chciał wrócić do pracy

Dla Kvinty pomysł powrotu do biura nie jest atrakcyjny. Kilka lat temu, podczas podróży służbowej, zaoferowano mu biuro na Manhattanie. Zgodził się. Przychodził, siadał i próbował pracować, ale, jak mówi:

– Niedługo później przeszedł obok mnie jakiś sporych rozmiarów mężczyzna i pomyślałem: „o rany, muszę wyglądać na zajętego”. Zdałem sobie sprawę, że nie mam na sobie szlafroka ani piżamy i nie mogłem rozmawiać przez telefon, kiedy chciałem, ani chodzić po całej dostępnej przestrzeni, i chociaż było tak miło z ich strony, że oferują mi tę przestrzeń biurową, nie wróciłem.

Źródło: CNN
 0

Czytaj także