Jak radzić sobie ze stresem?
Materiał partnera

Jak radzić sobie ze stresem?

Dodano: 1
Stres
Stres / Źródło: Materiały prasowe
Nasze ciało może zareagować silną reakcją stresową, gdy czujemy dużą niepewność, niepokój, denerwujemy się wydarzeniami, które jeszcze się nie wydarzyły lub gdy czujemy, że przytłaczają nas obowiązki. Wielu ludzi żyje w nerwowych sytuacjach, dlatego musimy nauczyć się radzić sobie ze stresem, aby zachować stabilność psychiczną i zmniejszyć nasz niepokój. Jak zatem radzić sobie ze stresem i lękiem? Oto kilka narzędzi, które pozwolą ci poznać techniki relaksacji psychologicznej i kontroli emocjonalnej.

Co to jest stres?

Stres możemy zdefiniować jako psychologiczne zjawisko, polegającej na nieświadomej reakcji na sytuacje, które uważamy za niebezpieczne lub zagrażające. Reakcja ta charakteryzuje się napięciem fizycznym i psychicznym, przyspieszonym oddychaniem, szybkim biciem serca, poceniem się, niespokojnymi i katastrofalnymi myślami. W sytuacjach stresowych musimy zapewnić sobie wystarczającą ilość energii i staramy się przygotować na każdy problem, z którym musimy się zmierzyć.

Czy stres jest szkodliwy?

Stres to nie tylko napięcie i zmartwienie. W rzeczywistości krótkotrwały stres jest całkiem naturalny, ponieważ w rzeczywistości jest wrodzoną reakcją biologiczną, która utrzymuje nas przy życiu. Stres nie jest czymś negatywnym. Sam w sobie, może pomóc nam lepiej skoncentrować energię na pokonywaniu małych przeszkód w życiu.

Jednak patologiczny, ciągły i permanentny stres, zagraża naszemu zdrowiu psychicznemu. Ten stan występuje wówczas, gdy aktywacja fizyczna i psychiczna nie zmniejsza się w długim okresie czasu, jesteśmy w ciągłej czujności bez wyraźnego powodu, nie kontrolujemy płaczu, łatwo się irytujemy i trudno nam spać. Czasami patologicznemu stresowi mogą towarzyszyć zaburzenia lękowe.

Olej CBD dla łagodzenia stresu

Utrzymujący się stres może sprawić, że czujemy się wyczerpani. Może to prowadzić do poważnych chorób. Istnieje na to naturalne remedium. Konopie zawierają ponad 113 kannabinoidów, aktywnych związków o wielu korzystnych właściwościach. CBD to kannabinoid, który nie wywołuje skutków narkotycznych w porównaniu z lepiej znanym kannabinoidem, THC. W rzeczywistości CBD działa przeciw psychoaktywnym skutkom THC, neutralizując je, dzięki czemu może również złagodzić lęk, depresję, ból, skurcze i stres. Konopie zawierają duże ilości CBD, a THC praktycznie nie istnieje.

Możemy spowolnić i zmniejszyć negatywny wpływ stresu na nasze społeczeństwo i zdrowie poprzez ponowne wprowadzenie oleju CBD do naszego dziennego rytuału. Kilkanaście kropel dziennie może naprawdę sprawić cuda.

Naukowcy twierdzą, że CBD znakomicie wpływa na nasz układ endokannabinoidowy, który jest odpowiedzialny za odpowiedzialny za mechanizmy regulujące homeostazę. System endokannabinoidowy bierze udział w licznych reakcjach fizjologicznych. Jest zlokalizowany w mózgu, ale badania potwierdzają również jego lokalizację w innych tkankach ustrojowych i narządach.

Olejek z konopii

Zapoznaj się z ofertą olejków CBD na stronie https://4ease.pl/

Jak zarządzać swoim niepokojem i stresem?

Biorąc pod uwagę rosnącą potrzebę poprawy stabilności psychicznej u wielu osób, opracowano wiele ćwiczeń, które mają na celu uwolnienie od stresu i niepokoju, oparte na najskuteczniejszych terapiach psychologicznych. Narzędzia te mogą być różne i są stosowane zgodnie z osobowością każdej osoby. Oto kilka wskazówek, jak uzyskać kontrolę nad nieprzyjemnymi emocjami.

Czynniki stresogenne

Pierwszym krokiem jest wykrycie czynników, które prowadzą Cię do tego stanu. Mogą to być czynniki zewnętrzne (praca, rodzina, toksyczny związek) lub czynniki wewnętrzne (myśli neurotyczne, niepewność, zespół lęku uogólnionego). Następnie musisz zacząć pracować nad zarządzaniem lękiem, zaczynając od nauczenia się relatywizacji sytuacji, nadania im znaczenia, jakie mogą mieć, a tym samym możliwości dalszego posuwania się naprzód. Pomoże Ci uspokajające działanie olejku CBD, naukowcy udowodnili bowiem, że jego działanie wpływa uspokajająco na ludzki umysł.

Pozytywne myślenie

Jeśli skupiamy się na naszym problemie, a nie wiemy, co zrobić, gdy odczuwamy niepokój, możemy zastosować następującą technikę:

  • Wykryj stresującą myśl: te myśli zwykle zaczynają się od „muszę…” lub „powinienem zrobić…”. Tego rodzaju mentalne afirmacje stają się dużym ciężarem, z którym nie możemy sobie poradzić.
  • Zmień zdanie: gdy wskażemy na myśl, która powoduje u nas dyskomfort, możemy ją odwrócić, aby nie wywoływała negatywnej odpowiedzi. Na przykład zamiast „jeśli nie zrobię tego przed końcem dnia, czeka mnie kara”, możemy zmienić je tak, by miało pozytywny wydźwięk „byłoby miło wykonać to zadanie przed końcem dnia, zamierzam to zrobić”. Chociaż treść wypowiedzi jest inna, przygotowujemy się do tej samej akcji.
  • Generuj pozytywne myśli: kiedy stresujące myśli się zmienią, będziemy musieli wygenerować nowe afirmacje, aby rozwiązać pojawiające się problemy. Jeśli na przykład musimy przygotować się do bardzo ważnego egzaminu, możemy skierować swój umysł w stronę motywacji, zamiast skupiać się na stresujących myślach.

Strategie rozwiązywania problemów

Aby nauczyć się szybko znajdować rozwiązania, będziemy musieli oczyścić umysł i skupić się na rozwiązaniu powstałego konfliktu, nerwowość przyniesie efekt odwrotny do zamierzonego.

Możemy asertywnie rozwiązać konflikt poprzez komunikację, a przedstawienie problemów pomaga nam skuteczniej je rozwiązywać. Komunikacja asertywna będzie oparta na ujawnianiu naszych uczuć i potrzeb bez krzywdzenia lub obrażania innych.

Inna strategia rozwiązywania problemów polega nie na unikaniu sytuacji problemowej, ale na radzeniu sobie z nią. Generowanie strategii radzenia sobie przygotowuje nas do pokonywania nowych barier i zwiększa naszą wewnętrzną siłę.

Rozwijanie inteligencji emocjonalnej jest również ważnym krokiem w nauce rozwiązywania problemów. Ten rodzaj inteligencji pozwala nam stawiać się na miejscu innych, rozumieć ich stany emocjonalne, podczas gdy my rozumiemy i zarządzamy swoimi.

Kochaj siebie, bądź dla siebie dobry!

To co ważne w pozytywnym myśleniu i finalnie w radzeniu sobie ze swoim stresem, to generowanie miłości do samego siebie i swojego ciała. W 4EASE tworzymy produkty właśnie z myślą o miłości do siebie, umysłu, dobrego samopoczucia. Napędza nas uzdrawiająca moc konopi. Ważne jest dla nas, by zapewnić ludziom pełen relaks, spokój, ulgę.

Źródło: 4ease
 1

Czytaj także