Wstajesz od stołu pełny? Wypróbuj te wskazówki, aby przestać się przejadać

Wstajesz od stołu pełny? Wypróbuj te wskazówki, aby przestać się przejadać

Dodano: 
Obiad
Obiad / Źródło: Shutterstock
Jeśli regularnie zdarza ci się być przejedzonym, powinieneś wprowadzić do swojego stylu życia kilka zdrowych nawyków związanych z odżywianiem.

Definicja „przejadania się” jest ciężka do określenia, ponieważ ilość preferowanej żywności różni się w zależności od wielu czynników: wagi, przemiany materii, aktywności w ciągu dnia i tym podobnych. Jednak jeśli po jedzeniu czujesz się zmęczony, masz bóle brzucha, jesteś ociężały i nieswój, może wskazywać to na przejedzenie.

Przejadanie się jest niebezpieczne

„Przejadanie się można zdefiniować jako spożywanie większej ilości jedzenia, niż organizm jest w stanie swobodnie przetrawić, lub spożywanie większej liczby kalorii, niż organizm potrzebuje, aby funkcjonować optymalnie” – wyjaśnia dr Eudene Harry, autorka książek o odżywianiu. Przejadanie się może powodować wzdęcia i prowadzić do przyrostu masy ciała. Ludzie robią to najczęściej dlatego, że zbyt długo czekali między posiłkami lub nie zjedli wystarczająco dużo w ciągu dnia. Na szczęście istnieją wskazówki, jak sobie z tym poradzić.

Jak przestać się przejadać?

  • Nie trzymaj blisko produktów, które mogą skłaniać do przejadania się;
  • Miej pod ręką przekąski wysokobiałkowe: orzechy, koktajle proteinowe;
  • Skup się na posiłku. Nie oglądaj ekranu podczas jedzenia;
  • Włącz do posiłku białko i błonnik – mogą pomóc szybciej poczuć się pełnym;
  • Używaj mniejszych talerzy, dzięki którym porcja będzie wydawać się większa;
  • Jedz powoli, dzięki czemu poczujesz się nasycony jeszcze w czasie trwania posiłku.

Na koniec ważna rada: Nie obwiniaj się nawet jeśli zdarzy ci się zjeść za dużo. Eksperci zalecają, żeby nie łączyć jedzenia z negatywnym odczuciem, takim jak wstyd czy poczucie winy. Jedzenie powinno dawać nam energię i pozytywne odczucia. Wtedy o wiele łatwiej zachować zdrową relację z dietą i uchronić się przed zaburzeniami odżywiania.

Czytaj też:
Jak schudnąć? Bywa, że dieta i ruch to za mało. Wtedy wkraczają inne metody

Opracowała:
Źródło: Goodhousekeeping
 0

Czytaj także