Jakie korzyści daje aktywność fizyczna na świeżym powietrzu? Lista jest długa

Jakie korzyści daje aktywność fizyczna na świeżym powietrzu? Lista jest długa

Dodano: 
Wykroki
Wykroki Źródło: Shutterstock / MihailoI02
Lato to idealny czas na aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Zdziwisz się, jak dużo korzyści przynosi taki trening, niezależenie od tego, czy wybierzesz space, rower czy granie w piłkę.

Aktywność fizyczna jest podstawą zrównoważonego, prozdrowotnego stylu życia. A jeśli jest lato i możesz uprawiać ją na dworze, masz podwójną wartość – także tę z przebywania na powietrzu. Latem będzie Ci także łatwiej zmobilizować się do ćwiczeń.

Jakie są korzyści z ćwiczenia na zewnątrz?

Jak wylicza pacjencki portal pacjent.gov.pl, korzyści dla zdrowia z aktywności fizycznej na powietrzu, dotlenienia organizmu i przebywania wśród zieleni jest wiele. To:

  • zwalczenie zniechęcenia, ospałości, problemów ze snem, pamięcią i koncentracją,
  • poprawienie pracy serca, układu oddechowego i mózgu,
  • usprawnienie metabolizmu – dzięki szybszemu krążeniu krwi naczyniami krwionośnymi,
  • zmniejszenie tkanki tłuszczowej, ujędrnienie ciała i pozbycie się toksyn – dzięki usprawnieniu metabolizmu,
  • obniżenie poziomu stresu i poprawa nastroju,
  • złagodzenie bólów stawów,
  • usprawnienie narządu ruchu,
  • mocniejsze kości i zdrowsze zęby – dzięki witaminie D, którą nasz organizm wytwarza pod wpływem słońca.

Od ciebie zależy, jaką aktywność wybierzesz. Sport powinien sprawiać przyjemność i być dostosowany do twoich możliwości. To może być, spacer, bieg, jazda na rowerze, pływanie kajakiem, jazda na deskorolce, gra w tenisa czy sesja ćwiczeń na plenerowej siłowni. Możliwości jest mnóstwo.

Ile kalorii spalasz podczas różnych aktywności?

Jak zmotywować się do ćwiczeń? Może pomogą ci wyliczenia, ile kalorii spalasz podejmując sie różnych aktywności.

  • 1 godzina szybkiego marszu (pokonanie 7 kilometrów) = 293 kcal, czyli tyle, ile ma bułka kajzerka.
  • 1 godzina jazdy na deskorolce = 318 kcal, czyli tyle, ile ma pączek z budyniem.
  • 1 godzina gry w kosza = 504 kcal, czyli tyle, ile ma pizza pepperoni (200 gramów).
  • 1 godzina wchodzenia po schodach = 948 kcal, czyli tyle, ile ma 300 gramów frytek.

Czytaj też:
Jak ćwiczyć, kiedy na zewnątrz jest naprawdę gorąco?

Opracowała:
Źródło: pacjent.gov.pl
 0

Czytaj także