Jak uchronić się przed kacem?

Jak uchronić się przed kacem?

Dodano: 
Impreza w klubie (zdj. ilustracyjne)
Impreza w klubie (zdj. ilustracyjne) / Źródło: Fotolia / areporter
Najprostszy sposób? Po prostu zrezygnować z alkoholu. Niektórzy jednak nie wyobrażają sobie bez niego sylwestrowej nocy, ani... żadnej imprezy. Jeśli nie potrafisz lub nie chcesz zmienić swoich upodobań, spróbuj chociaż ograniczyć ryzyko wystąpienia następnego dnia kaca.

To, jak szybko nasz organizm metabolizuje alkohol, jest sprawą indywidualną i zależy od wieku czynników, jak płeć, masa ciała, stan zdrowia, ogólne samopoczucie i dieta. Chociaż na niektóre elementy nie mamy wpływu, można wskazać kilka sposobów, które zredukują ryzyko kaca następnego dnia. O czym warto pamiętać?

Jak uchronić się przed kacem?

  • Zjedz posiłek bogaty w węglowodany, taki jak brązowy ryż lub makaron – może pomóc spowolnić tempo wchłaniania alkoholu do krwioobiegu. To też może pomóc zminimalizować ryzyko wystąpienia uciążliwych objawów kaca następnego dnia.
  • Wybierz napoje w jasnych kolorach. Lżejsze napoje rzadziej prowadzą do poważnego kaca. Chemiczne produkty uboczne procesu fermentacji, które nadają napojom alkoholowym charakterystyczny smak, zwiększają ryzyko kaca. W wyższych stężeniach znajdują się one w ciemniejszych napojach, takich jak: burbon, whisky, czerwone wino. Klarowne trunki, takie jak wódka i dżin, mają stosunkowo niższe stężenia.
  • Unikaj napojów gazowanych. Napoje gazowane przyspieszają wchłanianie alkoholu do krwioobiegu, co może przyczynić się do objawów kaca następnego dnia rano.
  • Unikaj papierosów. Palenie wpływa na twoje nawodnienie, układ odpornościowy i jakość snu, pozostawiając cięz bardziej intensywnym kacem.
  • Pij wodę stale przez całą noc. Spróbuj kieliszka między każdym napojem i kolejnej szklanki przed pójściem spać.
  • Poznaj swój limit. Jeśli wiesz, że pięć lub sześć drinków spowoduje kaca, znajdź sposoby na ograniczenie ilości wypijanych napojów. Na przykład spróbuj na przemian napojów alkoholowych i bezalkoholowych lub zrób półgodzinną przerwę między każdym napojem. Użyj innych czynności, takich jak taniec, aby przerwać rundy.
  • Dobrze się wyśpij.

Czytaj też:
Alkohol i papierosy od stycznia o 10 proc. drożej. Prezydent podpisał ustawę

Opracowała:
Źródło: Healthline
 0

Czytaj także