10 sposobów na poprawę zdrowia psychicznego w 2020 roku. Sprawdź, co radzą terapeuci

10 sposobów na poprawę zdrowia psychicznego w 2020 roku. Sprawdź, co radzą terapeuci

Dodano: 
Depresja, zdjęcie ilustracyjne
Depresja, zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Unsplash / Asdrubal luna
Stres w pracy, problemy rodzinne, niestabilna sytuacja finansowa, dolegliwości zdrowotne i chroniczne niewyspanie... Tak wygląda proza życia większości z nas. Nic dziwnego, że nasze zdrowie psychiczne zaczyna szwankować. Jak sobie pomóc?

Zdrowie psychiczne jest w naszym życiu równie ważne, jak zdrowie fizyczne. Dlatego należy o nie należycie dbać każdego dnia. Jeśli dręczy cię złe samopoczucie, pamiętaj o tych prostych zasadach. Postanowienia warto wdrożyć do codziennego życia!

10 sposobów na poprawę zdrowia psychicznego w 2020 roku

  1. Zadbaj o solidny harmonogram snu.
  2. Spędź minimum 10 minut na świeżym powietrzu każdego dnia.
  3. Ćwicz codzienne afirmacje.
  4. Ogranicz korzystanie z mediów społecznościowych.
  5. Załóż dziennik dobrych uczynków.
  6. Zdrowo się odżywiaj.
  7. Otaczaj się przyjaznymi ludźmi.
  8. Spróbuj medytacji.
  9. Wyeliminuj przynajmniej jeden niezdrowy nawyk.
  10. Ćwicz przez 30 minut dziennie.

Przewlekły stres – skutki

  • Neuronaukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley odkryli niedawno, że chroniczny stres powoduje długotrwałe zmiany w strukturze i funkcjonowaniu mózgu. Przewlekły stres zmniejsza korę przedczołową, która jest odpowiedzialna za regulację zachowań takich jak koncentracja, podejmowanie decyzji, ocena sytuacji i interakcja społeczna. Stan ten może prowadzić w przyszłości to poważnych schorzeń i zaburzeń neurologicznych.
  • Notoryczny stres osłabia cały organizm. Ponieważ serce szybciej bije, po jakimś czasie może stać się niewydolne. Do tego dochodzi też podwyższone ciśnienie krwi, które może skutkować zawałem serca.
  • Wzrasta poziom hormonów stresu, które w nadmiarze mogą doprowadzić organizm na skraj wyczerpania. Może szczególnie o kortyzolu, które osłabia układ odpornościowy.
  • Pojawią się napięcia mięśniowe i migreny.
  • Długotrwały stres może powodować także przewlekłe problemy żołądkowo-jelitowe. Można doświadczać zgagi i refluksu kwasu, szczególnie jeśli zostały zmienione nasze nawyki żywieniowe.
  • Osobom, które nie potrafią zapanować nad stresem grozi też bezsenność, załamanie nerwowe, a nawet depresja.
  • Mogą pojawić się problemy z zajściem w ciążę lub spłodzeniem dziecka.

Czytaj także:
Wypalenie zawodowe i poważna depresja a migotanie przedsionków. Naukowcy znaleźli związek

Opracowała:
Źródło: X-news / Zdrowie Wprost

Czytaj także

 0

Czytaj także