Zdrowie psychiczne mam wpływa na wyniki w szkole ich dzieci? Nowe badania zaskakują

Zdrowie psychiczne mam wpływa na wyniki w szkole ich dzieci? Nowe badania zaskakują

Dodano: 
Oceny szkolne dzieci
Oceny szkolne dzieci Źródło: Shutterstock
Jak wynika z najnowszych badań, kondycja psychiczna matek wpływa nie tylko na zachowanie ich dzieci, ale również na ich wyniki szkolne.

Zdrowie psychiczne mam wywołuje ogromny wpływ na funkcjonowanie ich dzieci. Dotyczy to nie tylko okresu prenatalnego, w którym dziecko rozwija się w łonie mamy, ale również i wczesnego oraz późniejszego dzieciństwa. Radość, zadowolenie, smutek, żal czy depresja przekładają się na zachowania dzieci, ich nastawienie do świata, otwartość lub zamknięcie na innych ludzi.

Badania przeprowadzone w „Psychiatry Research” wskazują, że istnieje korelacja pomiędzy kondycją psychiczną mam a ocenami w szkole ich dzieci. Dr Getinet Ayano z Curtin School of Population Health przeanalizował dane z rejestrów edukacyjnych i zdrowotnych z Nowej Południowej Walii, badając związek pomiędzy kiepskimi wynikami w szkole dorastających chłopców a zdrowiem psychicznym ich matek oraz faktem, czy doświadczyły hospitalizacji w okresie prenatalnym. Okazało się, że samopoczucie matki w ogromnym stopniu wpływa na zachowania dzieci.

„Nasze badanie wykazało, że chłopcy częściej doświadczali gorszych wyników w nauce we wszystkich dziedzinach, w tym w czytaniu, pisaniu i ortografii, w porównaniu z dziewczętami. Wreszcie, nasze badanie wykazało, że wpływ matek, które doświadczyły poważnych zaburzeń psychicznych, takich jak schizofrenia, był większy w porównaniu z innymi zaburzeniami psychicznymi” – skomentował badania dr Getinet Ayano.

Wyniki badań wskazują, że dzieci mam, które leczą się psychiatrycznie, wymagają większego wsparcia i większej pomocy na wszystkich etapach dorastania. Pomoc ta powinna dotyczyć nie tylko emocjonalnego wsparcia, ale również nauki.

Czytaj też:
Te składniki są kluczowe w ciąży. Uważaj na ich niedobory
Czytaj też:
Korzystanie ze smartfona niszczy mózg dziecka? Psycholog: „To mit”