Jak przyspieszyć porost włosów?

Jak przyspieszyć porost włosów?

Dodano: 
Zadbane włosy
Zadbane włosy / Źródło: Fotolia / shadow7777
Jak przyspieszyć porost włosów? To pytanie zadaje sobie wiele kobiet, które nie są zadowolone z wizyty u fryzjera lub żałują swojej decyzji, dotyczącej skrócenia włosów. Aby przyspieszyć porost włosów, należy postawić przede wszystkim na dietę albo... sięgnąć po odpowiednie suplementy diety.

Zapuszczanie włosów wydaje się być wyjątkowo żmudnym i karkołomnym zajęciem. Niestety, nie istnieje żaden magiczny sposób, by z dnia na dzień nasze włosy były dłuższe o kilkanaście (lub chociaż kilka) centymetrów, ale można zrobić wiele, by przyspieszyć ich porost. Kluczowa powiem jest dieta bogata w pewne składniki odżywcze, a także zapobieganie niedoborom. O czym dokładnie trzeba pamiętać?

Niedobory

Włosy rosną zdecydowanie wolniej, a nawet mogą wypadać garściami, jeśli w niewłaściwy sposób się odżywiamy, prowadzimy restrykcyjną dietę lub dopuścimy do niedoborów ważnych składników odżywczych. O czy dokładnie należy pamiętać?

  • Białko. Nasze włosy są w większości zbudowane z białek, dlatego ich niedobór w diecie może znacznie wpłynąć na fryzurę. Spożywanie wystarczającej ilości białka jest ważne dla wzrostu włosów, chociaż niedobór białka jest obecnie rzadkością.
  • Żelazo. Niedobór żelaza, który powoduje anemię, jest główną przyczyną utraty włosów. Jest to szczególnie częste u kobiet.Najlepsze źródła żelaza to małże, ostrygi, jajka, czerwone mięso, szpinak i soczewica.
  • Cynk. Niedobór cynku ma niekorzystny wpływ nie tylko na włosy, ale także na cerę. Cynk odgrywa ważną rolę w procesie wzrostu i naprawy struktury włosów. Pomaga również w regulacji pracy gruczołów łojowych wokół mieszków włosowych.

Witaminy

Witaminy również mają ogromny wpływ na porost włosów. Nie bez powodu w większości suplementów diety dla pięknych włosów, skóry i paznokci, zawiera w swoim składzie następujące witaminy:

  • Witamina A pomaga gruczołom skóry wytwarzać tłustą substancję zwaną sebum. Sebum nawilża skórę głowy i pomaga utrzymać włosy w dobrej kondycji.
  • Witamina C jest silnym przeciwutleniaczem, który pomaga chronić przed stresem oksydacyjnym spowodowanym przez wolne rodniki. Wolne rodniki mogą uszkadzać włosy i przyspieszać ich starzenie.
  • Podobnie jak witamina C, witamina E jest silnym przeciwutleniaczem, który może zapobiegać stresowi oksydacyjnemu i przyspiesza porost włosów.
  • Niedobór witaminy D często powoduje łysienie. Faktyczna rola witaminy D we włosach jest nieznana.
  • Witaminy z grupy B pomagają tworzyć krwinki czerwone, które przenoszą tlen i składniki odżywcze na skórę głowy i mieszki włosowe. Na szczególną uwagę zasługuje jednak biotyna (witamina B7), która w największym stopniu przyczynia się do porostu włosów.

Prowadząc zdrową, zbilansowaną dietę i regularnie wykonując badania kontrolne krwi, niedobory tych składników odżywczych i witamin nie powinny wystąpić. Osoby, które odżywiają się niezdrowo lub prowadzą dietę redukcyjną powinny rozważyć suplementację.

Czytaj także:
Detoks dla dobrego zdrowia

Czytaj także

Czytaj także