10 sposobów na pokonanie 1000 kroków więcej każdego dnia

10 sposobów na pokonanie 1000 kroków więcej każdego dnia

Dodano: 
Spacer
Spacer / Źródło: Pexels / Pille Kirsi
Chodzenie to jedno z najprostszych ćwiczeń, które możesz wykonać, aby poprawić zdrowie serca, schudnąć, żyć dłużej i poprawić nastrój. Jeśli zaczynasz regularny plan ćwiczeń, dążenie do 10000 kroków dziennie może wydawać się zniechęcające. Dobrą wiadomością jest to, że możesz powoli nad tym pracować bez drastycznej zmiany harmonogramu, a jeśli wykonujesz już 10000 kroków dziennie, nadal możesz dodawać kolejne.

Otyłość a chodzenie

Spacer wolniejszy niż normalny może dać otyłym mężczyznom i kobietom lepsze wyniki, jeśli chodzi o spalanie kalorii i unikanie kontuzji kolana. Naukowcy odkryli, że osoby otyłe, które chodzą wolniej, spalają więcej kalorii niż wtedy, gdy chodzą normalnym tempem. Ponadto chodzenie w wolniejszym tempie zmniejsza obciążenie stawów kolanowych nawet o 25% w porównaniu z chodzeniem w szybkim tempie.

– Przesłanie jest takie, że chodząc wolniej, osoby otyłe mogą spalać więcej kalorii na milę i mogą zmniejszyć ryzyko zapalenia stawów lub urazów stawów – mówi badacz Ray Browning, doktorant fizjologii integracyjnej na University of Colorado w Boulder.

Chodź wolno, spalaj więcej kalorii

W badaniu naukowcy wysłali 20 mężczyzn i 20 kobiet na bieżnie i chodniki, aby sprawdzić, ile kalorii spalili chodząc z różnymi prędkościami. Określali też swoją postawę podczas chodzenia.

Połowa uczestników była otyła, a połowa miała normalną wagę. Naukowcy odkryli, że osoby otyłe spalały więcej kalorii, chodząc z taką samą prędkością, jak osoby o normalnej wadze.

Może to być spowodowane tym, że osoby otyłe mają zwykle cięższe nogi i szerzej je stawiają, co powoduje, że bardziej odchylają nogi, a to sprawia, że chodzenie jest bardziej skuteczne dla osób otyłych. Mówią również, że otyłość prowadzi do niestabilności postawy, więc osoby otyłe potrzebują więcej mięśni podczas chodzenia, aby to zrekompensować.

Odkryli również, że chodzenie w normalnym tempie znacznie zwiększa siły działające na kolano o około 25% w porównaniu z wolniejszym chodzeniem, co może prowadzić do urazów stawów lub zapalenia stawów.

Chodzenie daje duże korzyści. Jak chodzić więcej?

Źródło: myfitnesspal.com, webmd.com
 0

Czytaj także